TL431 bruk i SMPS

W

wei9321

Guest
den TL431 ofte bruker i kontroll løkke for SMPS
hvordan man regner det tilbakemeldinger båndbredde?

du må sjekke om du bruker fast-lane / slow-lane etc.

men velkommen min venn, fordi dette er et område av industrielle hemmelighold og alle har vanskeligheter med å finne ut.

Basso boken har transfer-funksjon for en konfigurasjon med tl431, men bare én ...... den ene til FLYBACK utgang der produksjonen er CLC.

Du bør beregne pole (opto) med benk test

Det er trolig en bok sted hvilke detaljer dette riktig ...... Men som jeg sa til deg ..... isolert tilbakemelding med tl431 og opto er et område av industrielle hemmelighold og du vil få de aller største av vanskeligheter med å finne out ...... som jeg har allerede funnet .................

du forstår, hvis du finner ut, er du muligens skal lage produkter for å konkurrere i bransjen .... så ingen ønsker du eller meg eller noen andre å finne ut om det.

så likevel, må du spørre om opto båndbredden fordi det er den begrensende faktor ... det tl431 har relativt høy båndbredde.

Kanskje du bruker powerintegrations programvare finner de det automatisk for deg ............ men da er du i mørket .... og du må få gevinst / fase analyser for å se hva som er din båndbredde.

Men som jeg sa min venn ,...... vi er dypt i verden for industriell hemmelighold her
.

Vanligvis du ser på TL431 akkurat som en OPAMP og beregne stangen og null på den måten.Kan du legge inn skjematisk?Det er lettere for meg å forklare da.

vennligst se dette bildet
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

min venn du har r (øverst) og r (LED) til SAMME noden ..... jeg dont tror du kan gjøre det ..... cuzz du får ingen gevinst ut av dagens variasjon i R (LED ).

Men jeg tewll deg min venn .......... ingen vil hjelpe deg ......... jeg har prøvd mange ganger å finne ut dette ...... det er en hemmelighet i bransjen ..hvis du kan lukke sløyfen ...... du kan konkurrere i industrien i SMPS ...... og det er ikke ønsket ...... de ønsker å holde deg (og meg og andre) ut.

Hvis du finner en overføring funksjon for det skjematiske .... vel ..... du ikke være i stand til.

Jeg har allerede ytried så mange ganger på så mange fora.

Quote:

i dont tror du kan gjøre det ..... cuzz du får ingen gevinst ut av dagens variasjon i R (LED

Dette er en veldig enkel én-polet feil amp.Stangen er bare på 1 / (2Π * Rupper * C).Merk at ikke noe annet går inn i ligningen.
Det eneste som mangler her er den andre av IC.Dets last motstand er viktig i caluclating samlet gevinst på krets.

Jeg apprecaite dette VVV, men jeg tror hvis vår venn wei9321 skal kunne lukke sin sløyfe, han kommer til å trenge overføring funksjon for denne lille mye ..... inkludert som du sier at last motstand på den primære side .

og at, som jeg sier, wei9321, vil ikke finne, fordi den ikke kan bli funnet.

Selv den store teksten ved Basso omfatter kun overdragelsen funksjonen for versjonen av denne kretsen som har et CLC-filter på utgang med L skille r (øverst) og r (ledet ).......... og være sannferdig ...... for en type 2. forsterker det er en hulking stor enormt store transfer funksjon .......... og så også det vil være ganske stor transfer funksjon i wei9321 's tilfelle.

Tilbakemeldinger er den delen av SMPS at industrien ønsker ingen å vite ..... bortsett fra sine egne ansatte.

Og si det slik, og ingeniøren som kan avlede overføre funksjoner for Modulators og feiling forsterkere etc er en sjeldenhet ..... og en rettferdig geni.

De fleste vil støv av gevinst / fase analysator og gå for prøving og feiling ...... loddebolt brenner godt!

Quote:

Dette er en veldig enkel én-polet feil amp.
Stangen er bare på 1 / (2Π * Rupper * C).
Merk at ikke noe annet går inn i ligningen.

Faktisk er det du sier er riktig fvm, det er mye kompleksitet til TL431/OPTO tilbakemelding kretser .....

er det to tilbakemelding stier i wei9321's skjematiske ...... en gjennom Rupper og ett gjennom Rled.Og opto polet må regnskapsføres og R (pullup) på den primære side.

Powerintegrations Dont Trust folk skal kunne håndtere det og bare regne det ut for oss ..... de går for en svært lav delefilterfrekvens slik at de får under opto pol uten å ta hensyn til det ....... ..

Jeg ser nå at jeg ikke la merke til en ting: utgangsstrøm er generert av forskjellen i VOUT og Vk.Så AC transfer funksjonen er en PI karakteristisk, henholdsvis en integrator og et null.Og hjørnet frekvensen avhenger Rupper og C (ikke vurderer TL431 begrenset volateg gevinst), som VVV sa.Sorry for å forårsake forvirring.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back