tok PFGA bord

M

Mr.Deeds

Guest
Hei,
Jeg tenker på å bygge en grunnleggende FPGA styrene som enkle noen i Xess .. er det noen der som kan hjelpe meg eller guide meg?

hei!
Vil du bygge PCI bord eller et enkelt bord med testpoints?
Jeg tror du kan stille spørsmål, her ble det er mange dyktige karer.

Med vennlig hilsen
vladz

Det er mange spørsmål åpen?
- Hvor stort (eller lite) er en FPGA-enheten som du vil bruke?
- Hva om pakken (f.eks BGA)?
- Hvilken FPGA familie?
- Hva slags komponenter være tilgjengelig på bordet?
- Og mange flere ...

Hvilke funksjoner har du tenkt å putte?Det kan hende du trenger minst en 4-6 lag pcb, avhengig av hastigheten du trenger.Hvis du planlegger å lage en PCI forumet kan du bruke et PCI bridge fra PLX, med mindre målet ikke er å utvikle PCI koden.Du kan gjøre monteringen selv hvis du bruker en tqfp chip.
hilsen

Jeg tror at for første tilnærming bør du glemme PCI: i dette tilfellet må du foreta arbeider ikke bare PCI IP, men også driver.Mitt forslag er et medium size (100k-300k porter) FPGA, som du finner relativately enkelt og billig:

ACEX eller Cyclone fra @ | ter @ eller
Spartansk 2 E fra XILI | NX

- Don `t glemme å få ut alle pins
- Don `t glemme clocking: prøver å bruke FPGA med PLL ombord og har mulighet til å introdusere den eksterne oscillator, via utenfor klokke med BNC eller med noe sånt som en klokke generatoren i styret hvis du trenger ikke ha PLL inni FPGA.(Cypress for eksempel har en viss mengde av dem)
- Mulighet til å laste FPGA direkte fra ekstern kabel eller lasting en exteral EEPROM.Du kan også ha mulighet til å laste inn fra en uController.
- En rask minne ombord kunne også fint, så vel som en blits.
- LED, jumpers.
- Knappene for tilbakestilling ...
- En Ethernet eller seriell port.

Som du ser, styret kan være så lett eller vanskelig som du vil.
Hilsen

Hei Mr. gjerninger

Jeg tror det ville være nyttig å forklare hvorfor du ønsker å bygge et slikt bord, i stedet for å se på et eksisterende bord.Bygge en ny prototype bord er ganske en investering, og kanskje kan vi henvise deg til noe som tilfredsstiller det du ønsker?

Selvfølgelig, dersom du ønsker å gjøre det for en hobby, jeg
vil prøve å gå for en mindre FPGA, bl.a. støttet av Xilinx WebPack programvare (gratis).

Hilsen,
Spy

Hei,

cesys, Tyskland er interessant og godt dokumentert boards.Ta en titt:

hxxp: / / xxx.cesys.de/ebene2/download.htm

Hei alle sammen ..
Takk for ur verdifulle svar, her er noen detaljer ... faktisk jeg ønsker en FPGA_board utgangspunktet for bildebehandling relaterte programmer .. jeg jobbet med Xess Xs40.
Jeg trenger å bygge en prototyp bord som gjør at enkelte bildebehandling programmer .. om FPGA familien, tror jeg dette vil være program avhengige men jeg tror det vil være fra XC familie ... Jeg er forvirret om hvor å starte og nedlasting protokollen vil det være tilgjengelig ..?

Thnks, Looking forward for hjelpen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back