too too slow

S

shadoweek

Guest
hei,
problemet med linux er knyttet til Cadence ....simuleringene er også altfor treg ... selv om jeg ikke har noe installert på linux unntatt Cadence ...Jeg har 896 MB RAM .....og min prosessor er P4 2,8 GHz ....min swap kjøre er 2 Gbytes ....så, jeg tror alt er helt rett!

så, noen hjelpe?

forresten, jeg mener at det er tregt også selv for lys simuleringer ...

Hvis din hardisk er en IDE-en, så du kan åpne DMA-modus ved hjelp hdparm. Det kan gjøre datamaskinen raskere greately.For mer informasjon, kan du referanse
http://wiki.debian.org/?LinuxSpeedup

kunne u fortelle oss nøyaktig hva DMA-modus gjør for å fremskynde det simulering, takk

DMA-modus er Direct Memory Access.Det gir mulighet for raskere dataoverføringshastigheter mellom IDE-harddisk kontrolleren og viktigste systemminnet.Slå på denne funksjonen kan fremskynde simulering av det er mye av disk.
Den beste løsningen jeg fant å avta disk subsystem er å bruke SCSI disker.

Jeg annet lider hastigheten problemet.

Er du sikker på at nettverkskortet ditt er allerede fungerer bra?

Prøv å sjekke kjernen.Hvis du bruker en binær versjon levert av installasjonen dress, prøve å lage en ny en.

I RedHat kloner kompilering fersk optimalisert kjerne som brukes til å fremskynde systemer.Saktere disktilgang kanskje også et av problemene.Hvis du har en stasjon arbeider med noe under UDMA 33 prøve å forbedre den.

Kan bare prøve å bruke en annen simulering programmer?For eksempel arbeider AVOSpice under Linux svært rask og nøyaktig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back