Top punkt oppdagelse i et bilde

M

minuri

Guest
Jeg gjør et prosjekt på multiscaling og jeg trenger å oppdage den øverste punktene.For hver Gaussian filtrert bilde punktene skal beregnes.Kan noen foreslå metoder for identifiation av topp punkter i et bilde?

hva du mener med øverste punktene i bildet betyr det at maxima av bildet ...hvis du vil oppdage lokale maxima prøv deretter å bruke Laplace-filteret på bildet ...dvs. convolving bildet med Laplace maske ...som du sier at du bruker en Gaussian filter før dette er det bedre å bruke Laplace of Gaussian filteret på bildet ...dette vil redusere antall beregninger helt ...i Matlab det er en funksjon 'fspecial' som returnerer Laplace av Gaussian maske og deretter bruke imfilter å filtrere den ...

Det er faktisk registrering av enkeltstående punkter i multiscale plass for ansiktsgjenkjenning.Det kreves at jeg merker de øverste Ponts og deretter som salget er varierende punktene tar en kritisk bane og ved å studere at det skulle avsløre hvorvidt punktet er vesentlig eller ikke som viktige punkter er sagt å være bevart på tross av skalaen.Har du noen materiale om implementeringen?Jeg vil være glad hvis du kunne sende meg eller fortelle meg hvor du skal laste ned.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back