toveis kontroll av array

V

varunme

Guest
Hvordan kan jeg gjøre ac-kode for å sammenligne en rekke på to måter? som en serie av gatelykt slå av og på når noen kjøretøy eller en fotgjenger kommer infront av en sensor. hvert lys består av to sensorer, lysbryter på når pedstrian krysser en sensor og slå av når den krysser hverandre, men slår på en annen lys, bilen kommer fra begge sider, så har jeg å sammenligne og sjekke utvalget på to måter .

Hvordan kan jeg gjøre ac-kode for å sammenligne en rekke på to måter? som en serie av gatelykt slå av og på når noen kjøretøy eller en fotgjenger kommer infront av en sensor. hvert lys består av to sensorer, lysbryter på når pedstrian krysser en sensor og slå av når den krysser hverandre, men slår på en annen lys, bilen kommer fra begge sider, så har jeg å sammenligne og sjekke utvalget på to måter .
Jeg forsto søknaden, men fikk ikke arrayet sammenligning. Hvordan er denne tabellen involvert med sensorer? Vi snakker om C-språk array rett? Hva tabellens verdier representerer? Er disse verdiene jevn (flash lagret), eller de er i endring? Vær mer beskrivende om det.

ja, arrays er tallene av sensorene i serien og serien av gatelys, verdiene 1, 1.1, 2, 2.1, 3, 3,1 ............... , De er stødige (ja flash lagret med micro for demo formål) for selve gjennomføringen vil det forandre seg, men nå vurdere bare lagret seg. Programmet vil være som dette
Code:
 for (i = 1; i

Hvilke typer av array? Hvordan bruker du denne 1,2 eller 2,2 verdi, er det en flyte? Du har allerede to stater 0 og 1 for lyset, hva de representerer og hva er behovet for en 1,1 verdi (i stedet for 2 eller 3 for eksempel)? Alex

fordi for hvert lys i det er en sensor for å slå på lyset som er "1" og for å slå av at lys og slå på den neste som er "1.1", faktisk er det jeg prøver å gjøre er at Lysene er ved 50% intensitet alle andre tiden unntatt når noen fotgjenger eller et kjøretøy kutt sensoren, når noen hindring kommer så vil det gå til 100%, alle disse er kontrollert av PWM. Jeg vet ikke hva jeg skal sette inn i andre setningen

Jeg ser ikke en grunn for flyte verdier. Dette pseudocode du postet synes rimelig, men uten bruk av de to utsagnene sensor = 10; og lys = 10, fordi dette vil tvinge annet uttalelsen til alltid å bli henrettet. Siden sensor er en digital (som underforstått) verdi leses fra sensor, bør du ikke redigere det manuelt og lys på den andre siden må være 0 eller 1 fordi det er en digital utgang. Verdien av 10 har ingen praktisk betydning for både arrays verdier. Som du beskrev søknaden, bør begge arrays ha utelukkende 0 eller 1. verdier. 10 er bare antall av både sensorer og utganger, bruker du den som en løkke disk og har ingen ytterligere bruk i denne delen av koden. Med denne koding måten du har beskrevet, ser jeg ikke hvordan disse arrayer kan lagres i flash fordi de er kontinuerlig oppdatert.

Nummeret er lagret i tabellen. betyr PORTC.1 = første PORTC.2 = andre PORTC.3 = tredje etc, kan vi gjennomføre den dynamisk? PORTC. ?

Det nummeret er lagret i tabellen. betyr PORTC.1 = første PORTC.2 = andre PORTC.3 = tredje etc, kan vi gjennomføre den dynamisk? PORTC. ?
OK nå får jeg det. Du kan gjøre noe sånt:
Code:
 for (i = 1; i

Om MCU, det gjorde jeg ikke bekreftet, jeg ønsker å bruke en med flere antall hardware PWMs har noen tvil, var jeg ikke så sikker på at med den bitvis operatører, når jeg får klare det, vil jeg legge tvilen, takk [COLOR = " Silver "] [SIZE = 1 ]---------- Innlegg lagt kl 05:15 ---------- Forrige post var på 04:54 --------- - [/SIZE] [/color] Jeg må sjekke dette begge veier (bilen eller en fotgjenger som har retning av bevegelse), hvordan kan jeg gjennomføre det? , Sløyfe inne sløyfe?

[QUOTE = varunme] Jeg må sjekke dette begge veier (bilen eller en fotgjenger som har retning av bevegelse), hvordan kan jeg gjennomføre det? , Sløyfe inne sløyfe? [/QUOTE] Kan du vennligst gjøre det klart hvorfor du skiller bilen og fotgjenger saken? Hvis en sensor er "cut" tilsvarende lampe vil være på 100%. Else 50%. Er det sant? Hvor retning er involvert? Du leser bare sensorer. Dersom en fotgjenger kommer fra høyre til venstre, vil lysene følge samme retning også fra sensor til sensor. Hvis det er fra venstre til høyre, vil lysene følg deretter invers retning. Samme står for kjøretøyer. Er det forskjellige sensorer for fotgjengere og kjøretøy?

Kan du vennligst gjøre det klart hvorfor du skiller bilen og fotgjenger saken? Hvis en sensor er "cut" tilsvarende lampe vil være på 100%. Else 50%. Er det sant? Hvor retning er involvert? Er det forskjellige sensorer for fotgjengere og kjøretøy?
jeg brukte "og", som bokstavelig, beklager Sløyfen er gjentar bare i forover, hvis dens i motsatt retning da hvordan det vil følge?, Jeg bruker samme sensor for begge sider av veien, det er derfor den retningen kommer inn i bildet.

[QUOTE = varunme] Jeg bruker samme sensor for begge sider av veien, det er derfor den retningen kommer inn i bildet. [/QUOTE] Kanskje jeg ikke kan forstå hva du mener. Glem programmering, loops osv. La oss snakke om programmet. La oss si at du har 10 sensorer og 10 lys. Sensor 1 og lys 1 er på venstre side. Sensor 10 og lys 10 på høyre side. Så en bil kommer fra venstre side. Sensor 1 er "cut" og lys 1 er på. Deretter slukker sensor 1 og "kutt" sensor to. Så lyset 1 er nå av (eller 50% som du nevnte) og lys 2 er på. Dette går på før sensor 10. Etter at bilen går fra 10 sensor, lys 10 tilbake til 50%. Så lysene vil være på fra venstre mot høyre i en sak som det. Så en pedestiran kommer fra høyre til venstre denne gangen. 10 lys, deretter 9, og deretter 8 vil være på. På sensor 7 fotgjenger blir sliten og stopper. Lys 7 vil være på 100% inntil han / hun begynner å vandre igjen, slik at lysene skal være på 7-1 som fotgjenger går. Når han / hun forlater synet av sensor 1, og deretter lyse en returnerer også til 50%. I dette tilfellet vil lysene være på fra høyre til venstre. Er dette den virkelige scenario av søknaden som beskrevet? Hvis ikke kan du beskriv det i detaljer?

ja, akkurat. Min tvil er hvis to biler fra [COLOR = "# FF0000"] venstre til høyre [/color] og to fra [COLOR = "# FF0000"] høyre til venstre [/color], enn våre koden fungerer? For dette formålet, arbeider våre sløyfe?

[QUOTE = varunme] Min tvil er hvis to biler fra venstre til høyre og to fra høyre til venstre, da er vårt koden fungerer? [/QUOTE] Ja, det fungerer. Staying med det forrige innlegget eksempel, hvis sensor 1 og 10 er "cut" på samme tid, så lysene 1 og 10 vil være på på samme tid også. Det eneste er at jeg snakket om digitale utganger (0 eller 1), men du vil PWM 50% eller 100%. Det er OK, kan det være easilly justeres. Du trenger ikke å bekymre deg sløyfe inne i loop. Men: hvordan har du tenkt å implementere PWM? Har C1 til C10 pins ha PWM modul, eller du kommer til å implementere en programvare PWM med flåtten teller av et tidsur? La oss få dette rett først og deretter sluttføre koden.

Jeg kommer til å bruke bare 5, så C1 til C5, fant jeg en PIC med 5 PWMs, hvis ellers PIC ikke er tilgjengelig vil jeg gå for programvaren PWM.

[QUOTE = varunme] Jeg kommer til å bruke bare 5, så C1 til C5, fant jeg en PIC med 5 PWMs [/QUOTE] Så la oss ta et eksempel med 5 lys da. Hvis du trenger mer, bare redigere definerer linjen. Forresten det er nyttig å vite at du bruker PIC, vil jeg gå med eksempelet til PWM-stasjonen. Jeg bruker ikke PIC, så du må sette PWM koden ved deg selv eller start en ny tråd om det.
Code:
 # define _TOTAL_LIGHTS 5 for (i = 0; i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back