trådløs RS-232

S

sertorius

Guest
im prøver å bygge et prosjekt som vil trådløs tilkobling til RS-232 enheter som om de var koblet til med en vanlig kabel.

å overføre data fram og tilbake vil jeg bruke noe sånt som dette.

problemet er at med bare ett sende / motta linje, hvor squish jeg ekstra håndtrykk linjer i?
[/ url]

Ok .. ok det finnes flere tilnærminger jeg anta at dette er et prosjekt og du ikke ønsker å kjøpe et produkt på markedet

En måte er å sende statusen til protokollen linje med en liten mikro på mottakeren en dekode den med en micro i den andre enden.Du forstår?en mikro recives fra RS232 og føyer status protokollen linjene Denne mikro slår på senderen og sender PROTOKOLL status flørter.og etter bekreftelse på RECEIVER mikro. det vil nå sende den reelle data.Mottakeren er alltid på eller skru på periodisk å søke etter et signal må du lagre bateries ..Alt dette styres av en mikro ..Når denne mikro mottar en slags signatur så dekodes ordet med protokollen linje status og bestemmer hva du skal gjøre!Når de er i samsvar med protokollen .. ok nå Mottaker mikro sender kun data som noen standard RS232 kabel

avhengig av hvilket program du må bestemme om du vil føye til en status ord og Nack for hver byte mottatt ..eller hvis det er nok bare å gjøre det i begynnelsen av comunication ..og noen hvor på slutten!

Hvorfor ikke bare bruke IrDA?Den IrCOMM grensesnitt eksponerer full serieport-tilkobling via IR.Den klassiske TFDS4500 MCP21xx combi ville dekke dine behov bra.

IrDA høres bra ut for den første versjonen, men ideelt jeg ville like å gjøre det uten siktelinjen (selv om den ikke trenger mer enn en meter eller to utvalg)

problemet med pic Tanken er at im ikke de beste på programmering dem i øyeblikket, selv om det ville gi meg en god unnskyldning til å lære.

Hva ville skje hvis du matet signalet fra IrCOMM koderen i en analog radio-overføring?

ville det fungere?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back