trådløs

S

scorpionss22

Guest
Hei alle sammen Jeg trenger din hjelp for dette ting:

1 - Hvordan kan jeg sende data uten bruk av wire
Jeg vil bruke spørre eller fsk eller FM eller AM
hva er den beste måten å sende og motta data jeg leste et prosjekt i Epe magasin om bruk av am til transmi og motta data
men de brukte en brikke (IC) til å overføre og chip (IC) for å motta
men jeg vil bygge en krets for å gjøre det så kan noen hjelpe meg2 - området:
Hvordan kan jeg sende dataene for lang avstand

takk for samarbeid

Hvilken metode du bruker for koding er egentlig opp til deg.Det avhenger av beregnet programmet.
Du kan bruke to mikrokontrollere du ønsker å kode / dekode datastrømmen.Jeg foreslår at du eksperimenterer med koding / dekoding til du får det riktig.Når du har alt arbeidet du faktisk kan begynne å bruke den trådløse forbindelsen og bekymre modulering osv.

Avhenger av amound av data og hvordan komplekse du vil at designen å være!
LPS kan hjelpe deg å dekode og koder.Dersom du ønsker trådløs transmition prøve å bruke infrarøde portene sende og motta i begge retninger.Da trenger du en RS232-grensesnitt for å kommunisere med LP og små TRANCEIVER er klar.Men dette bra bare for programmer i et rom ar med neighboor i neste bygning i beste fall.
Håper jeg hjalp litt,
D.

takker alle
men jeg vil sender og mottaker laget av komponenter som ikke ic som i Epe magasinet

Se dette nettstedet: http://www.sparkfun.com
de selger RF-moduler på 2.4GHZ fra laipac Canada og du kan kommunisere på 1Mbps.

Jeg tror at hvis du er ny i RF det er bedre å bruke ferdig moduler og teste dem, kan du også gjøre prosjektene dine med dem.

For IR datalink, laget jeg et prosjekt for lenge siden ved hjelp av mikrokontroller koding, hvis noen er interessant med det, så jeg kan dele med deg ..

Når det gjelder de nevnte EPE Magazine ...Jeg vet ikke hvor kan jeg bli det, kan noen fortelle meg hvor kan jeg få en myk kopi av det?

Hei

Du kan gjøre det ved hjelp MAX1472 (Data sender) og MAX1473 (data mottaker) Hvis du vil ha detaljert informasjon mail meg på rituparnasaikia (at) gmail.com

Med hilsen
RITUPARNA

ahmad_abdulghany skrev:

For IR datalink, laget jeg et prosjekt for lenge siden ved hjelp av mikrokontroller koding, hvis noen er interessant med det, så jeg kan dele med deg ..Når det gjelder de nevnte EPE Magazine ...
Jeg vet ikke hvor kan jeg bli det, kan noen fortelle meg hvor kan jeg få en myk kopi av det?

Jeg synes du bør velge transceiver IC fordi du ikke trenger å conside mange ting som støy, avstand etc.

Jeg readly du trenger å gjøre selv, jeg tror du kan bruke MCU for koding av FSK.afterthat du bare generere RF når data = 1, og ikke genarate når data = 0.Så mottaker side bare oppdage RF frekvens har eller ikke.

hei
scorpionss22
prøve denne ic
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,

Det er bedre å bruke FM eller FSK.

Simplex, halv eller full duplex kommunikasjon avhenger av din søknad og budsjett.Roger

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back