trådløse sensor nettverk

N

nimeshagrawal

Guest
Vi prøver å lage en trådløs sensor nettverk, hvor vi er pålagt å sende data fra node til basestasjonen samt fra basestasjonen til node.Hvilken programvare vil du foreslå oss for å simulere dette nettverket?

Ns2 er laget for å simulere trådløse sensor nettverk.Selv om jeg aldri har brukt det, anbefalte jeg denne programvaren.

Btw, kan du opplyse mer tydelig om prosjektet?Jeg virkelig setter pris på all informasjon fra trådløse sensor nettverk prosjekter fordi det er også min interesse forskningsfeltet.

Cat Le

Hilsen

Matlab er nyttig.kan du definere protokollen og andre ting ved hjelp av m-fil.

Du kan bruke enten Matlab eller NS2.If du ikke hv kunnskap abt noen av dem, så vil jeg sugest u til å gå for NS2.For ns2 u trenger linux OS.
All The Best

Ns2 synes ikke å være en god simulator for WSNs.ta en titt på dette:
Performance Evaluation of NS-2 Simulator for Wireless Sensor Networks: IEEE2007

u kan velge simulatorer basert på kravene ..
Hvis ur ny i dette, kan u gå for omnet .det ville være lettere å arbeide

Hey im jobber for tiden med implementering av IPv6 på WSN som inkluderer ting som pinge ..ruter oppfordring, ruteren reklame.og mer ...
Så har noen gjort noe i denne forbindelse ..?
Også does noen har en 6lowpan stabel implementert for wsn ..
faktisk er det en bunke fra sensinode (nanostack) men det kommer med et annet OS (freeRTOS) og jeg er ikke sikker på om det fungerer på TinyOS ( 'NesC') eller kan være på MantisOS ( "C").
Noen hjelp, selv ukentlige knyttet til saken, ville være verdsatt.

Deepanshu

Kan du laste argumented papir:

Performance Evaluation of NS-2 Simulator for Wireless Sensor Networks

im å jobbe på WSN distribusjon algoritmer for å måle dekning, kan some1 hjelpe meg med matlab m filer å vurdere noen mønstre?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back