transient simulering av nport (e-nivå) i spekter Cadence

F

fathi

Guest
Jeg har s-parameter data eksportert til Cadence, og brukt i nport komponent.Avhengig av om jeg velger windowing = ja eller windowing = no, eller angi den høyeste frekvensen grense for n-port, eller bruke tilsvarende y-parameteren eller z-parameteren i stedet for s-parameter, jeg enten får feil i transient simulering (Signal V (...) = 1.3 GV overskrider blowup grense for mengde `V", som er (1 GV). Det er sannsynlig at kretsen er ustabil. Hvis du virkelig ønsker signaler dette store, angi `blowup 'parameter av dette kvantumet til en større verdi.) eller få forskjellige resultat som ikke er i overensstemmelse med hverandre.Komponenten hvis s-parametre Jeg bruker ikke passive.Eventuelle forslag til innstilling eller overvinne dette problemet?

Takk.

Hvis det er en aktiv enhet S-parametere, er det ikke mulig å simulere transient med S-nivå.
S-parametere målt for bestemte bias punkt, der kretsen antas lineær med lite signal varianter.
Jeg
har hørt om P2D S-nivå, kan det være du kan bruke den ...

Unnskyld, min feil,
og arkitektur er passiv.Det
er ikke aktiv.

Så bruk Spice modell generator verktøy i annonser for å få samlet elementer spice modell for transient simuleringer.

Takk for svar.

1 - Jeg prøvde som passer til en Pi-samlet Network Model (noe som vil fysisk være i stand til å beskrive situasjonen min blokk over et smalt frekvensområde) i et smalt frekvensområde bruker ADS Spice Model Generator, men den genererte / forutsagte S-parametre for dette samlet modell er veldig forskjellige fra originalen S-parametere, og som et resultat simuleringen resultat av kretsen er ikke rett.

2 - Jeg simulerte samme krets bruker S-parametere (SNP compoenets) i annonser, og har konsekvent resultat for transient simulering der.Så, i utgangspunktet, bør det ikke være noe problem i tid-domene simulering ved hjelp av S-parametrene.Jeg er ikke nok å bruke de riktige innstillingene i Cadence.

Du må justere Pi modellen etter generasjon med optimalisering verktøy for å matche resultatet med S-nivå og Pi modellen.

For transient simulering, må du angi at n-porten på din CDF til spline i interpolering metode.Det er bedre hvis du kan nøye endret. S2p fil slik at det er null freqeuncy data

Hvordan vil du sette den opp i annonser for å finne komponenter?

Jeg kunne ikke finne noe element i annonser som samsvarer med S-parametere.Måten at jeg satt det opp er at jeg har satt S-parameter data som en n-port enhet (SNP) og jeg satte den skjematiske av samlet modell til å passe med n flere havner i samme skjematiske.Så, jeg har en skjematisk med totalt 2 * n porter.Deretter angir jeg mål å styrke (Sij) = styrke (S (i n) (j n)) og fase (S (ij)) = fase (S (i n) (j n)) .Jeg prøvde å oppfylle disse målene ved å angi den relative feilen være mindre enn 1%, men som fører til et problem rundt null fase, ikke nevne det 2pi discontinuity poeng.Til slutt kunne jeg ikke gjøre det sammen til et godt resultat.Kjenner du noen standard og robust metode for montering av modellen til en gitt s-parameter data i annonser?

Mange takk.

Jeg kan ikke få metode.
Hvis antall porter er stort og / eller modell har mange compoenents
er det ikke mulig å finne verdiene for hånd.

Ja, du har rett.Jeg gjorde det for spiral bare ...Lagt til etter 13 minutter:Har du tryied metoden milkdragon foreslått?Hvis det fungerer informere meg pls.Jeg intrested i dette problemet også.

Basert på nport program notat fra Cadence, lineær interpolering vanligvis fungerer bedre enn spline.Med null frekvens, mener resonans frekvens?Jeg økte frekvensområdet å inkludere resonans frekvens; hjalp ikke.Egentlig siden variasjon rundt resonans frekvens er stor, det
er bedre ikke å gå over det og klippe data før den; fortsatt ikke hjalp ....

Bruke rasjonell montering uten DC punkt i s-parameter filen fungerer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back