transient Voltage måling

S

seyyah

Guest
Jeg prøver å måle transient spenning med dspic.Sensor utdataene viser at transient fortsetter mer enn 500msecs.Den starter med 300mV og henfaller eksponentielt til null i en tid med 500msecs.Det er ikke noe problem med en kontinuerlig signal men jeg kan ikke måle dette forbigående.Jeg får bare verdier helt i begynnelsen av transientresponsen (ved første flere titalls usecs.) Hvis jeg prøver å måle i msec regionen jeg får null.Ifølge de verdiene jeg får, ser det ut til at spenningen henfaller til null i flere ganger på ti usecs.Men sensor utgang omfanget viser at det fortsatt for atime periode ~ 500msecs.Hva kan være årsaken?Hvorfor kan jeg ikke få riktig resultat?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Nowe przepisy Unii Europejskiej w zakresie ochrony danych osobowych wprowadzają jeden spójny zestaw wymagań dla wszystkich podmiotów będących w posiadaniu danych osobowych obywateli UE.

Read more...
 
Et tillegg:

Multimeter kan heller ikke måle forbigående.Og når jeg måler med omfanget i dc kopling modus, det bekrefter mine meaurement med dspic.Men i ac kopling modus den ikke.Og i teorien må det være som i ac kopling modus.

Jeg har lagt til dette fordi det kan hjelpe.

 
prøve å øke decoupling kondensatoren (mellom skriving og ADC) for å tilsvare valgte timing.
Du signal conditioning krets bør bestå omtrent 1 Hz bare å fange forbigående.For presis måling, bør du redusere det mye lavere enn 1 Hz.

 
Det er ingen kondensatoren mellom produksjon av sensoren og ADC hvis du mener.

 
Så jeg får du feil når du sier omfang i ac kopling måle.)

Hva er samplingsfrekvensen din ADC?
Hva ser du fra omfanget når Verifiserer dspic ADC input direkte?
Er det samme signal (samme skjema) som på sensor output?
Vil du bruke analog lav pass filter før ADC og hva det er orden og kutt frekvens?
Kan du legge inn schematics med nøyaktig komponent verdier?

 
Artem wrote:

Så jeg får du feil når du sier omfang i ac kopling måle.)Hva er samplingsfrekvensen din ADC?

Hva ser du fra omfanget når Verifiserer dspic ADC input direkte?

Er det samme signal (samme skjema) som på sensor output?

Vil du bruke analog lav pass filter før ADC og hva det er orden og kutt frekvens?

Kan du legge inn schematics med nøyaktig komponent verdier?
 
Jeg har lagt til to waveforms.AC kopling er som forventet den andre ikke.Jeg galt sted?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
seyyah wrote:Jeg er forvirret på denne koplingen problemet.
Whay omfanget viser signal så forskjellig, jeg ikke forstår.
Jeg venter bare 2.5V skifte i dc kopling innstillingen.
 
DC pulsen på sensor output er ca 3 sekunder varighet og er lengre enn omfanget interne timingen i AC kopling modus.Derfor får du slike transient (fra omfang i AC kopling modus) som ikke egentlig finnes på sensor utgang.

Du sa:
"Ifølge de verdiene jeg får, ser det ut til at spenningen henfaller til null i flere ganger på ti usecs".

Det er en firkantet puls fall deler du måle ved ADC, har om flere ganger i tiende usec fallende tid varighet.

 
Takk.Du
har rett,
jeg har feil.Problemet var ikke med måling.Det var excitation.Jeg endrer spørsmålet mitt.Fra begynnelsen;
Jeg prøver å bruke en spenning pulsen til de tre fase induktiv last via en IGBT basert inverter.Mine første forsøk var galt tror jeg.Testen konfigurasjonen blir vist i "trans_test_1.JPG".Jeg først gjort A = B = C '= ON som i "trans_test_2.JPG".Når belastningen er mettet i slått av A, som i "trans_test_3.JPG".Dette var en feil.Jeg måler UV spenning.Hvis vi antar bryterne er ideelle, får jeg null spenning lesing.Jeg laget denne feilen fordi jeg glemte tilstedeværelse av diodes.Glem det, hva må jeg gjøre for å oppnå mitt formål?Hva må statene bryterne før og etter?Jeg prøvde enda en måte som er vist i "trans_test_4.JPG" i stedet for operasjonen holdt i "trans_test_3.JPG" og jeg tror den nåværende banen etter at signalet er kuttet ned, er vist i "trans_test_5.JPG".Denne metoden gir nøyaktige resultater i simulering, men i det virkelige jeg kan ikke bekrefte det.Resultatet er annerledes enn den første metoden, men den fremdeles fades veldig raskt, tror jeg.Behage hjelpe meg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Kunne du vurdere å bruke thyristors istedenfor IGBT's?Lagt etter 22 minutter:eller noen bytte (inkludert IGBT) koblet gjennom diode bro (forutsatt kontroll signal nivåer er riktig brukt)

 
Du gjorde forstå galt.IGBTs eksisterer.Jeg hadde ikke vise dem til å indikere at de er i OFF-stilling og diodes er ansvaret.

 
Jeg vet at IGBT finnes.Du har et problem når spiral er utgitt etter metning og induserte spenningen blir reversert polaritet og beskyttelse diode i IGBT utfører indusert spenning - som er årsaken til at du får løst kvadrat 400 mV puls (spenningsfall over IGBT beskyttelse diode).Du kan unngå denne effekten hvis IGBT vil bli satt i diode bro eller enkelt diode som på bildet.D7 er vernet diode i IGBT, er det ikke vises i venstre variant.

PS ide å bruke thyristors er ikke riktig som du har en DC.Det var min feil.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Slik Artem:

Enten du ikke forstår meg, eller jeg ikke forstår deg.400mV pulsen er pulsen som brukes på svingete.Hva viktigste er den andre fasen av operasjonen når signalet er fjernet.Min første operasjon var galt, men jeg tror den andre har rett.Jeg kunne ikke forstå dine siste innlegg.Kan du avklare det mer?

 
Kan jeg få deg galt.

Kan du være mer presis?

hvis PWM bryterne i bro er skrudd på (som ingen noen svingete har flytende tilkobling) kan du ikke får resultatet annerledes enn utvalg:

fra VDC - Vsat av IGBT till VDC Vdrop (høydeforskjell på fremover partisk freewheeling diode builtin i IGBT) når øvre PWM bro er ON,

og fra-Vdrop (samme som ovenfor) till Vsat av ON IGBT hvis lavere PWM bro er ON.

Sa gjelder for en bestemt svingete spenning målt i forhold til bakken.

Hvis måler voltge mellom 2 windings, spenning blir sub av kombinasjonen av ovennevnte spenninger.
Er dette den delen du trenger for å måle?

Eller trenger du å måle svingete spenning transient under PWM bytte deadtime?

Eller trenger du å måle Vsat slipp spenning på IGBT og grovt anslag svingete gjeldende avledet fra IGBT saturation spenning?

Eller induserte motor spenning eller "back emf"?

Jeg antar yo er i ferd med å styre 3 fase AC-motor og prøver å iverksette sensorless håndtering (fra forrige innlegg).

 
Artem wrote:

Kan jeg få deg galt.

...

Eller trenger du å måle svingete spenning transient under PWM bytte deadtime?

...

 
OK, jeg fikk det spørsmålet.

Er du sikker på at B og C gjennomfører?
Anta at du slått av alle brytere (etter søknad 3 sekunder varighet spenning til windings gjennom A til B og C).Den induserte spenningen i windings har en omvendt polaritet (i dont ta transformator effekt i windings hensyn) og U få positive og V og W negative spenninger.Så det ser ut, når alle bryterne er OFF, A til B og C "diodes har skylden for clamping.
Du bør få transient (ikke festet) når indusert spenning (summen av U og V eller W) synker under nivået VDC 2 * Vforwdiode.

Er du interrested å se svært tidlig fase av forbigående når spenningen er langt over grensen VDC 2 * Vforwdiode?

Vær også være oppmerksom på at når alle bryterne er deaktivert, UVW er flytende og du skal gi aktuelle banen for å få riktige måleverdier.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top