transistorer til industriell PROGRAMMENE

E

ee_jm

Guest
Greetings av fred og kjærlighet!
Jeg er en fjerde år ECE student, og jeg vil be om hjelp om min rapport, transistorer for industrielle applikasjoner, jeg virkelig trengte din hjelp.
Takk foran og --- Bless ...!

HI Kjære,
I den første tiden av Transistor circuit design, Bipolar junction Transistor eller BJT, var den mest brukte Transistor.Selv etter MOSFETs ble tilgjengelig, BJT forble det Transistor valgfrihet for digitale og analoge kretser, fordi de er enkle produserer og hastighet.Men den MOSFET har flere attraktive eiendommer for digitale kretser, og siden store fremskritt innen digitale kretser har skjøvet MOSFET design til state-of-the-art.MOSFETs er nå ofte brukt for både analoge og digitale funksjoner.BJT brukes som en elektronisk bryter i jordet-emitter konfigurasjon
Forsterker krets minimal felles-emitter konfigurasjon
[edit] Switchbokser
Transistorer blir ofte brukt som elektroniske brytere, både høy effekt applikasjoner inkludert slått-mode strømforsyning og strømsparingsmodus programmer som logikk porter.[edit] Forsterker
Fra mobiltelefoner til TV, stort antall produkter inkluderer forsterkere for lydgjengivelse, radio overføringen og signalbehandling.Den første diskrete Transistor audio forsterkere knapt levert noen hundre milliwatts, men strøm og audio fidelity gradvis økt som bedre transistorer ble tilgjengelig og forsterker arkitekturen utviklet seg.

Transistorer ofte brukes i moderne musikalske instrument forsterkere, der kretser opptil noen hundre watt er vanlige og relativt billig.Transistorer i stor grad har erstattet ventiler i instrument forsterkere.Noen musikkinstrumenter forsterker produsenter blanding transistorer og vakuum-rør i samme krets, til å utnytte iboende fordelene ved begge enhetene.[edit] Computers
Den "første generasjon" av elektroniske datamaskiner brukes vakuum-rør, som er generert store mengder varme og var store, og upålitelige.Utviklingen av Transistor var nøkkelen til datamaskinen miniaturization og pålitelighet.Den "andre generasjon" av datamaskiner ved slutten av 1950-tallet og 1960-tallet inneholdt brett fylt med individuelle transistorer og magnetiske minne kjerner.Senere, transistorer, andre komponenter, og de nødvendige ledninger ble integrert i en enkelt, masse-produsert del: integrert krets.Transistorer innlemmet i integrerte kretser har erstattet mest diskrete transistorer i moderne digitale datamaskiner.[edit] Fordeler med transistorer over vakuum-rør
Før utbyggingen av transistorer, vakuum-rør (eller i Storbritannia thermionic ventiler eller bare ventiler) var de største aktive komponenter i elektronisk utstyr.Nøkkelen fortrinn som har tillatt transistorer å erstatte sin vakuum rør forgjengere i de fleste programmene er:

Mindre størrelse (til tross for stadige miniaturization av vakuum-rør)
Meget automatisert produksjon
Lavere pris (i volum produksjon)
Lavere mulig drifts spenninger (men vakuum-rør kan operere ved høye spenninger)
Ingen oppvarmingstid periode (mest vakuum-rør trenger 10 til 60 sekunder å fungere)
Lavere strøm ødsling (ingen varmeapparatet makt, svært lav metning spenning)
Høyere pålitelighet og større fysiske ruggedness (selv om vakuum rør er elektriskt mer robuste. Også vakuum rør er mye mer motstandsdyktig mot kjernefysiske elektromagnetiske pulser (NEMP) og elektrostatisk utladning (ESD))
Mye lengre levetid (vakuum rør cathodes er slutt utmattet og vakuum kan bli forurenset)
Komplementære enheter tilgjengelig (slik at kretser med komplementære-symmetri: vakuum rør med poldiagrammene tilsvarer PNP BJTs eller P type FETs er ikke tilgjengelig)
Evne til å styre store strømmer (strøm transistorer er tilgjengelige for kontroll hundrevis av amperes, vakuum-rør til å kontrollere enda en ampere er store og kostbare)
Mye mindre microphonic (vibrasjon kan modulate vakuum rør egenskaper, men dette kan bidra til lyden av gitar forsterkere)
Natur abhors et vakuum tube "Myron Glass (se John R. Pierce), Bell Telephone Laboratories, circa 1948

Du mener makt transistorer eller makt MOSFETs gjør du?

Fordi disse er mer populære i industrielle anvendelser.

Kanskje jeg kan legge til noen tidligere stuff for:

Den første transfer-motstander (Transistor) theorized var JFET.Dessverre kunne de ikke finne ut hvordan du kan gjøre med den nåværende tilstand av teknologi.De gjorde en Germanium Transistor.

Den første Transistor tilgjengelig for offentligheten var CK722 Germanium Junction Transistor fra Raytheon, circa 1956.Det er et nettsted dedikert til denne Transistor:

"h ** p: / / www.ck722museum.com/"

Jeg husker min far hadde mer enn en bok om hvordan du bruker dette enkelt Transistor.

Germanium har lav halv celle spenning og viser om 0.2v, men er også svært leaky i begge retninger.Det tok en helt annen klasse av ingeniører til å bruke disse på riktig måte, men de gjorde en utrolig jobb.Jeg husker jeg får en profesjonell GE 2-veis radio med potted revolusjonerende krets for demodulating FM (eller PM) kalles "fase låst loop".Det
er vanlig sted i dag, men de fikk den arbeider med disse leaky, diskret, Germanium transistorer.

Den første kommersielt vellykkede strøm Transistor var også en Germanium Transistor.Det var en PNP i TO3 sak (tror jeg igjen Raytheon, men jeg
er ikke sikker), og ble brukt som audioformater for Bilstereo i en klasse-A-konfigurasjonen.Det
er derfor de gamle Bilstereo hadde et så stort kjølefinne på baksiden.Dette er Transistor at industriell kontroll mennesker første brukes på maskinen kontroll.

Det var ikke så lang tid før industrien funnet ut hvordan du gjør silisium transistorer ..hvor det forrige innlegget plukker opp.

Jeg håper det hjelper.Det er alt jeg hadde eksponering; Sjekk at linken jeg ga tidligere, som har mange interessante ting knyttet til det med mye bedre info.

det er mange .... hva er den nøyaktige kriteriene ......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back