Transitors utgang polaritet eller fase

W

walters

Guest
Hvorfor en Transitor som polariteten eller fase av inngangssignalet? Jeg får ikke hvordan den gjør dette? Når du legger et signal inn på bunnen av transitor den vender polariteten eller fase på samleren hvordan det gjør dette og hvorfor? Noe å gjøre med spenningsfall?

Det Flips eller bytter strøm eller spenning inne i transistoren hvordan det gjør dette jeg ikke kan forestille dette? Input er inphase på basen og kollektoren er motsatt polaritet fra basen hvorfor?

Det avhenger av configuration.In CEconfiguration det er fase skifte av 180 grad ved o / p.but ved CC eller CB er det ingen fase endring. Ved CE alltid vi ta o / p fra collector.when vi øker basen dagens, kollektorstrømmen også øke becoz (IC) = β (IB). Dermed IR dråpe increases.hence VCC-(IC) (RC), decreases.hence det er en invers fase relationships.but for andre tilfelle dette ikke er slik.

ja, det er forårsaket av spenningsfall. Hvis utgangssignalet er fra emitter, som vil være i fase. Vennlig hilsen [quote = Walters] Hvorfor en Transitor som polariteten eller fase av inngangssignalet? Jeg får ikke hvordan den gjør dette? Når du legger et signal inn på bunnen av transitor den vender polariteten eller fase på samleren hvordan det gjør dette og hvorfor? Noe å gjøre med spenningsfallet? [/Quote]

ja, det er forårsaket av spenningsfall. Hvis utgangssignalet er fra emitter, som vil være i fase. Men en spenning skillelinjen nettverk = ikke snu polariteten hvorfor? Men en transitor = snur polariteten ved en spenningsfall hvordan og hvorfor? Begge gir spenningsfall så hva er forskjellen?

Jeg antar noen mikroelektronikk bøker kan hjelpe deg, bare plukke opp en og lese litt på CE-konfigurasjon for BJT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back