trappe opp DC-DC omformer Design

J

jayswasthi

Guest
Hei,
Er en ny bruker, og bare logget in.Could alle ettall hjelpe meg ut med en dc-dc omformer design.spesifikasjoner er som følger.
Inngangsspenning 90-140V DC
Utgangsspenning: 400V DC lett justerbar hjelp MT potten.
Power: 3KW
Topologi: Full Bridge inngang scenen, step up transformator, likeretter, produksjon filter og PWM-kontroll
Isolation: HF Transformer isolasjon
Switching Frequency: 40kHz eller oppover
Effektivitet: minimum 90%
o / p forskrift: 1% uten belastning til full belastning

Vennlig hilsen
Jay

du kan bruke boost converter, hvorfor valgte du full brige det er dyrt sammenlignet med å øke.

og fortelle ønsker du å styre med mikrokontrolleren eller med en PWM IC

gir svar i ll hjelpe deg,

Ramesh

Hei Ramesh,
Hvis du er i stand til å gi meg en boost converter design med isolasjon som ville være stor.
for øyeblikket en PWM-kontroll vil gjøre.
takk alot
Vennlig hilsen
Jay

Det er et veldig avansert prosjekt, hvorfor ikke bare kjøpe en?3KW @ 400VDC vil ikke være et billig design.Hvorfor er du bygge den?

Hei,
Det ville kanskje være klokt å kjøpe den av sokkelen.Kan du gi noen pris indikasjoner?for si 10 stk.Fremstilling dere dem selv?
Vennlig hilsen
Jay

hei jayswasthi

boost vil ikke gi isolasjon ..... hvis du vil uten isolasjon jeg kan gi.

og hvis du vil isolert bruke fullt bru / Half Bridge

Ramesh

Jeg også gjøre lignende ting for mitt endelige årig prosjekt.Hva er prisen på dette produktet?Hva er den omtrentlige budsjettet (US $) for prosjektet mitt?Dessuten ville jeg lik å spørre Ramesh, Hvorfor gjør du det?Vi kan dele opplevelsen senere?

Oppnå denne effektiviteten kan være vanskelig med PWM hardt slått topologi, jeg tror du har å bruke myk veksling teknikker som ZVT (Zero Voltage Transition), ta en titt på det vedlagte arket.

Ha det
Powermos
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

thats mener det er vanskelig å få høy virkningsgrad for vanskelig å bytte?
får> 90%, må myk veksling være behov?Lagt etter 2 minutter:hva er MT pott??

Humm hvis arbeidet er godt nok kan være en effektiv verdi rundt 90% skal nås.Med ZVT tech krets er litt mer komplisert, men strømbryteren og diode størrelse kan ha mindre og mer kjølig deretter mer effektivitet (mindre strøm tap) på slutten.

Ha det
Powermos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back