trekke ut data fra lydkortet

A

aredhel

Guest
Hei, jeg gjør et prosjekt med tittelen Heartbeat Monitor.Sensorene som brukes til å oppdage EGG signalet var elektroden pads.Jeg hadde planer om å kutte kostnader og bruke mikrofon som et grensesnitt mellom min krets og datamaskinen.Jeg leste et sted at lydkortet kan brukes som en ADC og etter utvinne disse dataene ved hjelp av Visual Basic et program som er skrevet i Visual Basic for å telle antall hjerteslag.Mitt spørsmål er hvordan konverterer jeg det analoge data til digital bruker lydkortet og hvordan jeg kaller det digitaliserte signalet og så teller det?Jeg er kun kjent med det grunnleggende i C og jeg har ennå å lære hvordan å lage en GUI med VB.Takk for alle innspill.

Den enkleste måten er å bruke DirectX -> DirectSound -> CaptureBuffer.

Utgangspunktet du oppretter et grensesnitt til DirectX, åpne DirectSound, opprette CaptureBuffer, starte den og lese fra den.

Du kan også se på OpenAL, jeg tror det er et C-bibliotek / API som er ganske enkel å bruke.

For å gjøre dette jeg først trenger lyd API right ...Siden jeg skal bruke lydkortet som ADC (feed EKG mono signal via mikrofon socket) som API trenger jeg?

Jeg skal bruke EKG-signalet til å beregne antall hjerteslag og vise den på en VB gjort oscilloskop.Does noen kjenner haug med API som jeg trenger?Jeg fant noen på internett, men jeg tviler på jeg trenger dem alle.Hjelp behage og takk til de som svarte.

Hei igjen,

Jeg har funnet en programvare gjøres av noen som tilfredsstiller mine behov der han skaffet koder og EXE filer som kan lastes ned her.Mer informasjon om programvaren hans kan bli funnet her.

Jeg bruker hans koder for henvisning i bygge min egen programvare.Men da jeg gikk gjennom "Functions.bas" Jeg så følgende APIer og multimedia-funksjoner:

1.waveOutStart
2.WaveOutStop
3.WaveOutAddBuffer
4.mmioDescendParent
5.mmioReadFormat

Jeg prøvde å se gjennom Microsofts MSDN-nettstedet, men kunne ikke finne noe på dem.Exe filen som programmerer samlet fungerer helt fint, så jeg lurer på hva de tre APIer og to multimedia-funksjoner er for siden jeg ikke kunne finne noe på internett.Takk til dem som svarte.

Har du prøvd: http://www.portaudio.com/?

Fungerer bra, og fungerer på Windows, Linux, etc.

Hvis du har tilgang til Nuts & Volts, gjorde jeg en artikkel som brukes portaudio noen år tilbake.

Ah takk skal du ha for området.Allikevel som jeg ønsker å plotte min EKG signal, hvordan gjør jeg det?Fra koder x og y koordinater ble beregnet.Jeg er heller tapt med kodene og hvordan programmerer beregne x og y.Anyone?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back