Trenger du hjelp med å løse en likning!

D

doubledragon

Guest
Hva ligning for å løse (strøm av 3) dette? s ^ 3 0,7 s ^ 2 til 0,05 ^ s 1

hvis jeg forstår deg godt at du ønsker å faktor dette begrepet. hvis du virkelig mener det du har skrevet det så kan jeg ikke hjelpe deg, grunnen er at det er ikke et polynom siden "-0.05 ^ s" (slutte å lese hvis dette er tilfelle )...... men hvis du mener i stedet "-0,05 * s ^ 1" da dette kan løses. du kan prøve å gjøre dette ved å ta polynomet som (SA) * (SB) * (sc) beregne og sammenlikne koeffisienter, du får et system av ikke-lineære ligninger, men det er også en algoritme for å løse tredjegradslikninger, det er ikke så kort som i kvadratisk saken, men det virker, prøv denne: http://mathworld.wolfram.com/CubicFormula.html

hvis vi har eqution som dette x ^ 3 + a1x ^ 2 + a2x + a3 = 0 den har tre røtter (R1, R2, R3) (x-r1) (x-r2) (x-R3) R1 + R2 + R3 =- a1 r1r2 + r2r3 + r1r3 = a2 r1r2r3 =- a3 du kan også løse eventuelle ligningen i tredje grad av cardan metode du kan også løse eventuelle ligningen i fjerde grad av ferary metode

for strøm 3 ligningen ... meste jeg prøver dette to første (x-1) og (x +1) ... da x-2 da x-3 .... for heltall røtter ... deretter redusere strøm 3 ligningen til kvadratisk likning ... så det kan b løst ... x = 1 og -1 er mest roten ....: P sp

doubledragon, As Ceaser antyder, bruk Kardang metode. Denne metoden er grundig beskrevet i boken "Barnekonvensjonen Stanbdard Mathematical Tables" og i Burrington "Handbook of Mathematical tabeller og formler". Den mehtod for å løse fjerde ordens likninger er også beskrevet. Som du kanskje vet, er fjerde orden den høyeste orden euation som en lukket form løsning eksisterer. Også er jeg sikker på at et Google-søk på Kardang vil gi flere treff. Hilsen, Kral

Jeg vil prøve Kardang metode for å løse kraft 3 og takk til alle u

num = [1 0.7 -0,05 1]; den = [1], [z, p] = tf2zp (NUM, DEN) zplane (num, den) brukes mye i DSP for Z-transform (MATLAB) vil det gi u. nuller + hvis noen ekv. har enominator, vil det gi som sin poles.it vil plotte det også

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back