Trenger du hjelp med I2C og SPI

P

poodina

Guest
Jeg trenger å interface SPI og I2C enheten til samme Microntroller, hvordan kan jeg gå om du gjør dette. Det en 2 SPI digital potter og 3 I2C enhet som RTC, EEPROM, og PORT ekspander. Jeg har gjort det I2C forbindelsen må gjøre SPI forbindelse. Jeg trenger ikke samtidig bruk av SPI og I2C. så hvordan kobler jeg disse enhetene. Jeg bruker PIC16F887.

Hei Poodinadina, jeg prøver å gjøre det samme med samme mikrokontroller 1) behov for å koble I2C 2) SPI noen tips så langt? 10nx - UDI

Ja jeg har brukt SPI og I2C på samme kontrolleren. bruker forskjellige pins. komplett sett av pin for ett og et annet sett med pinner for den andre. og det fungerer. Du kan skrive biblioteket koder for pinnene, årsaken biblioteket fungerer bare med standard pinner på kontrolleren, og det fungerer ikke med andre pinner. du må bestemme CLK og generere den ved hjelp av en tidtaker og må sette dataene. gå gjennom faktisk arbeidstid for begge, og du vil forstå.

[Quote = poodina] Ja jeg har brukt SPI og I2C på samme kontrolleren. bruker forskjellige pins. komplett sett av pin for ett og et annet sett med pinner for de andre [/quote] Var kommer til å foreslå det samme -. benytte 5 separate pins (SPI miso, SPI Mosi, SPI SCLK og I2C SDA, I2C SCL). PICS pleier å ha en hardware perifere som kan være enten SPI eller I2C. Hver av bussene kan implementeres i programvare for (bit banged), men som har to begrensninger å huske på: 1. Software implementeringen må være en mester og kan ikke være en slave. 2. Software implementeringen er tregere enn hardware perifere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back