Trenger du hjelp med problemet involverer spenning og strøm kilder og motstander.

S

spyderpilot747

Guest
Jeg studerer elektronikk på skolen og jeg trenger å analysere en krets som inneholder ulike kilder ved hjelp av teorien om superposisjonsprinsippet for å finne strømmen gjennom hver motstand. Jeg har løst det til hva ser ut som det kan være riktig likevel da jeg sjekket det med en simulator finner jeg at svarene mine nesten riktig, men er slått med nesten 50 mA. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt, eller hvis min simulator programvare er galt? (Se vedlagte sider for min forsøk på løsning, sorry for messiness). Circuit: Se vedlegg (tilsynelatende jeg ikke lov til å sette inn lenker) Dette kan være vanskelig å lese, så: R1 = 600Ω R2 = 50Ω R3 = 1000Ω R4 = 200Ω R5 = 4000Ω R6 = 500Ω Spenningsforsyningen 1 = 9V Spenningsforsyningen 2 = 12 V strømkilde = 1A (ned). Takk på forhånd for enhver hjelp som kan tilbys. -Spyderpilot747

lar nettleseren deg zoome inn ved å klikke på det? Jeg har bestemt at min løsning er faktisk feil gjennom knutepunktet analyse. Jeg vil imidlertid fortsatt gjerne hjelp til å finne ut hvor jeg gikk galt her. -Spyderpilot747

En av de første tingene undervist i ingeniørfag skolen er korrekt, ryddig skriving ... i hvert fall når jeg var på skolen. Jeg kan ikke lese det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back