Trenger du hjelp til å bygge en FM-sender

D

devilgod

Guest
Hi Guys, Mitt navn devilgod, fra den siste måneden, har jeg vært forsket på å bygge FM-sender. Jeg er en totalt nybegynner. Jeg fant en video på youtube hvor den fyren gjorde en tre FM-sender. m.youtube.com / watch? gl = US & hl = no-NO & klient = MV-google & v = DXhbGzdecHI & fulldescription = 1 Han har lagt listen over ting som trengs også. Jeg kjøpte ting fra butikken. List: - 1) 2N3904 transistor X 2. 2) 1nf keramiske kondensatoren. 3) 100nf keramiske kondensatoren. 4) 10pf keramiske cap. 5) 33pf keramiske cap. 6) 22nf keramiske cap. X 2 7) 1-5p TO 30p luft trimmer. 8) 470 R motstand 9) 47k motstand 10) 10k motstand 11) 68k motstand 12) 1M resistor 13) 10mm mic 14) Antenne 15) batteri plugg nå når jeg fulgte tut, jeg skrånende se hva resistor & capacito han bruker. Betyr hva du skal bruke hvor og han dint selv har stemmen i video. Så jeg er forvirret. Så noen kan gi noen info, koblingsskjema å lage en FM-sender ut av disse tingene. PLEASE.

Koblingsskjemaet blinker opp nå og then.When sitt på skjermen pause videoen og prøve og kopiere kretsen ned på et stykke papir til å arbeide fra. Frank

hei ... FM-senderen kretser er det i mange nettsteder. Bare gjør et google bildesøk "FM-sender krets diagram" og du vil få mange ..

Takk fyrene, dint jeg ser det er en ckt diagram i videoen ....:) jeg ll innlegg hvis jeg møtt noe problem ...

Åpnet videoen på vanlige Youtube nettstedet, stoppet videoen på 0:58 og fikk følgende skjermbilde. [Attach = KONFIG] 58478 [/ATTACH] Det burde få deg i gang. Hvis du ikke vet hvordan du skal lese motstand farge bandet koder, google det og det er mange tutorials. Det er egentlig ganske enkelt når du ser på en kjent motstand og kamp er det farger / tall.

Ya Jeg fikk screenshot .. men i denne videoen, er det kondensator skrevet på 223 på den. men jeg har kondensatoren 203 skrevet på den. så vil 203 vil jobbe i stedet for det ...

Ja, kan du bruke denne kondensatoren. Ikke alle verdiene er kritiske. Kondensator nummer kode: 1. nummeret er første siffer er andre nummer 2. siffer er tredje nummeret antall nuller å gi kapasitans i pF (1pF = 10 -12 F) Ignore noen bokstaver - de bare viser toleranse og spenning. : Grin: for eksempel: 223 betyr 22000pF = 22nF og 203 betyr 20000pF = 20nF

1 flere spørsmål, I denne videoen har han brukt fire sving coil. Kan jeg bruke en håndlaget spiral av kobber av meg selv ... og hvordan kan jeg lage en 1 / 8 diamtere spolen som trengs i denne kretsen??

Ja, Shure. Trenger du å ha bare noen emalje wire og en 1 / 8 borekronen ... : Grin: Spolen er såret i et enkelt lag med en borekrone som en svingete form. Du kan bruke 24-27 gauge gjenvunnet fra en gammel transformator, eller fra en gammel TV avbøyning. Hvis du ikke finner ledningen til resirkulere trenger å kjøpe emalje dekket ledning som i spesialiserte butikker som selger "magnet wire" (også søke etter butikker som spesialiserer seg på spole tilbake elektriske motorer). : Grin:
coil2.jpg

HI gutta Jeg trenger igjen hjelp ... Jeg så fyren i videoen ikke bruker en luft trimmer, men han uttalte i de delene som brukes .... så kan noen fortelle er Trimmer virkelig nødvendig ...

Du må bruke en trimmer kondensator for å gjøre ytterligere frekvenser justeringer. Bruk en skrutrekker som passer for skrutrekkeren sporet på trimmer kondensatoren. Noen ganger når en uegnet eller tip-slitt skrutrekker brukes, kan justering være vanskelig. Også ved hjelp av en metall-tip skrutrekker gjør kapasitansen justering vanskelig på grunn streif kapasitans. Ideell å bruke en keramisk-skrujern. : Grin:

Du kan også justere frekvensen ved å bøye spolen viklinger, mindre praktisk selvfølgelig.

men i denne videoen dint han bruke Air trimmer ... betyr det effekt??

Vel, som en nybegynner bedre å bruke en trimmer, mer lett å kompensere for induktans variasjoner. En liten skrutrekker eller lignende redskap er nødvendig å justere trimmere. Den komplette justere prosessen krever mye tålmodighet fordi tilstedeværelsen av din hånd og verktøyet vil lett endre kapasitans på trimmer. Har en FM-radio nær krets og sette frekvens der er ingen resepsjon. Påfør strøm til kretsen, begynne å justere trimmeren til du finner den rette punktet. Senere, hvis resepsjonen på radioen kan bli borte i et par meters rekkevidde, enn det er sannsynligvis forårsaket av en feil frekvens justering og du lytter til noen harmonisk til senderen i stedet for senterfrekvensen. Andre gang prøver å plassere radio langt borte fra kretsen og re-justere.

Jeg har noen spørsmål ... I koblingsskjema, viser det jeg har å bruke trimmmer parallelt 33pf kondensator ... men trimmer har. 3 ben .. så hvor du skal koble den tredje en? og i denne ckt, fortalte han til å bruke 9V batteri, kan jeg bruke 3V batteri, vil det fungere?? og siste spørsmål, hvordan knw der freq vi er på, mener hvordan du stiller ... og hvordan å vite hvor vi har tunned våre senderen??

En trimmer kondensator har to terminaler koblet til hverandre og ett frittstående. For denne kretsen må du holde en 9V strømforsyning. Den endelige frekvensjusteringen av trimmeren vil sette senderen til FM-båndet, 88 til 108MHz. Normalt kan kreve bruk av en RF frekvens telleren, men bare bruke en FM-radio nær krets og begynne å justere trimmeren til du finner den rette punktet.

For denne kretsen du trenger for å holde en 9V strømforsyning.
Det vil nok jobbe med 3V, med lavere produksjon. Men du bør starte med 9V batteri. Hvis det fungerer, kan du prøve å redusere tilførselen.

Jeg har lagt en 9V adapter for strømforsyning ....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- innlegg lagt ved 14:41 ---------- Forrige innlegg var ved 14:39 ----------[/SIZE] [/color], men fortsatt nt redskapen ... jeg vil yo vet gjør kondensatorer, motstander + ve og-ve side virkelig effekt. . bcoz Jeg loddet dem uten seein ...

Det kan være mange årsaker til at kretsen ikke fungerer. Uten å se hvordan du har montert det, kan ingen vite. Du bør starte med å verifisere kretsen DC nivåer. I tillegg, hvis du måler spenningen på basen av oscillator transistor henvist til bakken eller kretsen levere strøm, vil de litt forandring i tilfelle av et operativsystem oscillator, hvis du berøre antennen utgang med en finger.

Kan vi se noen bilder av senderen? Bruker du noen korte antenne? Hvordan tester du senderen? Har du prøver å tune også FM-mottaker?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back