Trenger du hjelp

S

saeddawoud

Guest
Hallo
Jeg trenger råd hvordan du skal begynne på min måte innen digital design og VLSI.hva er kravene?de beste bøkene i feltet?den beste programvaren for å bruke?og det beste språket å programmere med?
Hilsen

Digital design og VLSI ..
God idé å velge dette feltet.Start med Moris og mano / Floyd digital design bøker og sakte begynne å lese Rabey (Forfatter) designkonsepter.Jeg anbefaler deg å laste ned digital design materiale fra Tallsystemer til Designing FSM kretser fra ulike universitet nettsteder.Den beste universitetet for å laste ned digital design er fra Berkley.

Neste er lærer, Verilog HDL.Veriolg HDL er preferd enn VHDL grunn av mange grunner.en er lett å lære og andre er de fleste bransjer bruker Verilog andre enn Govt organisasjoner / militære organisasjoner.

Soft ware, U ikke får best gratis.Noen måte det er gratis simulatorer. Sjekke det på google ..

Best of luck.

Hilsen,
Sam

yaaa.i aggree du starter med wont mano Jeg tror svart pute skal ha god informasjon.Deretter starter med rabey.hvis du vil gå gjennom Verilog side kan du se Samir palnitkar lærebok.det er best fro starteren brukere.i Verilog.
du kan finne mange gratis bompenger.Xilinx vil gi deg gratis bompenger kan du laste ned den fra Xilinx website.ise web pakke 8.1 eller den nyeste versjonen.du kan bruke modellen sim å se bølgen former.du kan integrere den med Xilinx.å observere bølge former.
Dersom du ønsker å gå analoge side så kan du referere razzavi og fremmed og Holberg.først se på fremmed og Holberg og n til razzai.Du kan under står det mer.
Etter det tror hvis ur interessert i front-end og back end.i back end du kan praktisere noen av design ved hjelp av noen layoutverktøyene.Jeg tror magi er fritt tilgjengelig

Digital design av Morris Mano (For det første)
Digital design by John Wackerly (inkluderer dyp konsepter og koding)
VHDL av Perry
Digital Integrated Circuits av Rabaey (Digital VLSI)
CMOS Integrated Design by Razaavi (Analog VLSI)
Verktøy: FPGA Advantage 7

Mine anbefalinger:
Bok: VHDL av Perry
Språk: VHDL
Tool: Modelsim (Altera tilbyr nå den gratis)

Vel, det er ingen beste språket ditt VHDL eller Verilog, men jeg anbefaler likevel VHDL
1.fordi med Verilog det lett å få ting galt, espacially hvis du er en forrett
2.VHDL men litt tid tar å lære, er langt mer kraftig, og ville ikke la deg gjøre "feil" ting (du vil forstå wot "gale" ting jeg henvise til når du vil ha en bit av erfaring)

Min anbefaling for Verilog HDL boken:

Bok: Verilog HDL (A Guide to Digital Design and Synthesis)
Språk: Verilog HDL

Jeg måtte gå gjennom hele boka selv og jeg synes det er svært informativ og lett å plukke opp også.

Hvis du bruker Verilog HDL, kan du bruke den til å kode digitale blokk samt testbench for å teste dine digitale blokk.

Håper dette hjelper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back