Trenger forslag til BSIM3 modfiication / forbedring

E

Ethan

Guest
Jeg har postet følgende i et annet forum, men det er ingen svar.Så jeg legger her igjen.

Jeg er student og akkurat nå jobber med et prosjekt knyttet til høy frekvens underlaget støy modellering.Jeg har lest masse papirer.Forfatterne ofte nevnt med ett eller to setninger som de forbedret BSIM3 modell eller deres modell ved å legge til noen ting i dem.Men jeg vet ikke hvordan du gjør det.Jeg vet at BSIM3 og selv BSIM4 frigitt for Spice.Siden jeg er ny i modellering, trenger jeg noen instruksjoner fra noen reell erfaring.Følgende er mine spørsmål.

BSIM3:

Vi har kun NMOs og PMOS støperiet parameter kort basert på BSIM3v3.22 og jeg bruker bare Cadence Spectre simulator, ikke Spice.Jeg vet BSIM3 og BSIM4 utgitt basert på Spice.
Hvis jeg arbeider med Spice, er jeg antok å lage mine egne ting, for eksempel en substarte nettverk, i BSIM3 og kompilere og deretter endre en del av Spice og kompilere og deretter bruke dette nye Spice å simulere hele kretsen (Jeg har aldri gjort dette før, jeg bare finne ut jeg skulle gjøre det på denne måten. Dersom jeg er galt, må du korrigere meg).Denne prosedyren er riktig?

Hvis jeg bare jobbe med Spectre, jeg vet ikke hvordan du gjør det.Siden Spectre kombineres med Cadence verktøyet.Jeg syntes jeg kunne ikke røre.Har jeg rett?Hvis jeg er riktig, så jeg har bare én måte å få netlist fra Cadence og bruke endret Spice å simulere det?

BSIM4:

Jeg vil gjerne prøve å kombinere BSIM4 og Spice3f5 versjonen før jeg begynner å jobbe på underlaget nettverk.Har noen arbeid på BSIM4 og SPice3f5 så langt?

Siden jeg er dårlig i programmering heller, jeg trenger virkelig noen instruksjoner for hele prosedyren.
Jeg setter pris på din hjelp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back