trenger hjelp med DS1307 RTC

L

lassy

Guest
Jeg prøver å bygge en RTC skal brukes innenfor mitt temperaturregulator prosjekt og trenger en PIC assembly kode som leser og skriver fra DS1307 RTC chip.I bruker den PIC16F877 som har seriall data og klokke pins .. men har ikke en anelse om hvordan du skal gå om it.PLEASE hjelpe meg ... takk
 
Hei, bruker DS1307 I2C grensesnitt. Det har vært lenge snakket om i dette forumet. Klikk på Søk-knappen på toppen og skrive DS1307 og klikk på søk. Det er så mange lenker i styret som jeg selv kunne starte coyeing det ... Hvis du fant svaret mitt nyttig, klikk på knappen som sier hjalp meg . Lykke til.
 
Du kan finne en del nyttig informasjon fra prosjektet til h ** p :/ / www.techdesign.be/
 
Bedre utnyttelse CCS C-kompilator, har den klar funksjon for å gjennomføre en I2C kommando.
 
Hei, jeg vet ikke om det er "bedre" å bruke C-kompilator - Jeg antar det avhenger av været kan du programmere C! Jeg har noen generiske I2C rutiner og vil publisere dem hvis du liker, jeg bruker 16F877A med montering akkurat nå på et prosjekt, men ved hjelp av en PCF 8583, skal koden fungere helt fint. [
 
hai bedre u bruk ds1337 iy er veldig lett å grensesnitt enn 1307 hvis u vil kode send meg en pm jeg er klar til å hjelpe u
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top