trenger hjelp med rf basert fjernkontroll

N

nipun

Guest
im prøver å lage en fjernkontroll med atmega16 og en standard tx / rx RF-modul (333 MHz). im bruker USART å sende og motta data til disse rf moduler på 200 baud rate.problem er den ikke fungerer skikkelig, noen ganger den gir effekt og noen ganger det gir en annen o / p.problem er ikke wth μc simulering viser perfekt results.what kan være problem.plz hjelpe

WOT type rf modul u using.also det kan være noen problem dcshifting .. bruker en antenne ... og prøve det.

hi noen måneder siden jeg utviklet en fjernkontroll med tx rx par, først av alle disse modulene er Damm trege, de modulene inneholder en 2222 encoder IC (i TX del) og anoter dekoder IC i mottakeren modulen. dataoverføringshastighet er Damm treg. kan du sjekke det. først sende en byte fra senderen og etter det vente på nesten 300ms (test) så send en 0xFF byte eller 0x00 byte. Sjekk at mottaker side ved hjelp av en omfang. Etter noen prøvetaking vil du få ideen om timing. også disse modulene er man er klinke type og en annen er kortvarig. så også kontrollere at (2222l for låsen og 2222m for momentan) og program tilsvarende arnab/vu2bpw

Jeg bruker ask.i kjenner disse r treg, så jeg bruker den rundt 200 baud rate.i trenger det for fjernstyring bare så det er ok, men problemet er det noen ganger virker n noen ganger doesnt, er det et problem for forstyrrelse?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back