trenger hjelp på PA design

M

manissri

Guest
hei
jeg er designer de 3 scenen klasse AB effektforsterker for min bluetooth applicatioin.
Jeg må levere de 13 dBm po betyr at jeg må levere rundt IPP = 80mApp (topp til topp gjeldende til 50 ohm load (anteena)
mitt spørsmål er ideelt for klasse A forsterker den skjevhet gjeldende i produksjonen stadiet bør Ibias = IPP / 2 = 40 mA
for klasse AB hvor mye skjevhet nåværende jeg satt i min ut satte scenen slik at jeg kan levere så mye strøm til anteena ..
som bok antyder at for klasse AB Ibias <IPP / 2.(For output stage only)
men mitt poeng er dette mye strøm, er at når 100% effektivitet antatt.
så plz fortelle meg hvor mye skjevhet nåværende jeg ta i produksjon stadium av klasse AB å levere 80mA topp til topp strøm til antenne ..
hilsen
manissri

Den siste etappen, og driver bør i klasse AB for å forbedre den totale effektiviteten, men den første fasen skal være i klasse A for å hindre automatisk skjevhet med innspill makt.

plz fortelle meg bias dagens behov til siste trinn i Pa som er dilevering makt til å antenneLagt etter 5 minutter:hei vfone ..
kan du utdype automatisk biaswith inngangseffekt som forebygges ved hjelp av klasse A forsterker .. i effektforsterker.
hvordan bilen bias med inngangseffekt er forhindret ved hjelp av klasse A forsterker

I klasse A til gjennomføring vinkelen på transistor er 360 ° betyr at transistoren gjennomfører for hele syklus av inngangssignalet.Dermed inngangssignalet nivået kan holdes liten nok til å unngå å drive transistor i cutoff regionen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back