Trenger hjelp til analyse.

S

srivatsan

Guest
Hva er Fast NMOS, langsomme PMOS; FNFP, SNFP, SNSP?Jeg aner ikke ...den som har arbeidet med dem.kan du svare.
takk

Dette er vilkår som gjelder produksjon teknologi.
Vel, variasjon av parametrene i Moss tror jeg.

Rask modell og treg modellen er forskjellige i Vth, Idsat, etc.,
noe som resulterer i prosessen varations som varation i tox, Nsub.

Disse brukes i modellen filer for å simulere MOS på hjørnet forhold.
for sakte MOS, den thresold spenningen økt, og for rask MOS, den thresold spenningen reduseres.Andre varianter kan være tox, junction capacitances ..
osv.

Hi:

Det er mer til prosessen varianten vil designet krets bør vel operert i all denne tilstanden på en tilfredsstillende produksjon før GDSII innsending

Rgds

Derfor bruker prosessen hjørne parametere (som modeller i FF, FS, SF, SS) og deretter bekrefte krets.

Men dette nå øker antallet testing i eksponentielt (eksponent = 4).Derfor er det illogical og bortkastet tid.Så hvordan du fastslår hvilken oprational og / eller Transistor kan påvirkes av hver prosess hjørner?Hvis det ikke er klart: For hver FF ... SS, er det noen inteneded drift blir berørt (på grunn av endring i Transistor egenskaper).Hvordan spot dem?Svar hvis du har gjort før.Takk på forhånd.
Srivats

Dette er bare cornercases.Som du vet, prosesser har toleranser fra kjeks til kjeks og selv om en kjeks.Disse endringene resultere i forskjellige Cox, Vth, tox, ....Prosessen er øvre og nedre grenser for hver og en av disse parametrene.Den langsomme modellen er Transistor modell, hvor hver parameter er på grensen der det gjør Transistor den tregeste.Den raske modell er nøyaktig det motsatte.

I det virkelige liv ville du sannsynligvis aldri komme i disse ekstreme hjørnet tilfeller.Dette er bare feil kontrollene,
for det meste brukes av digitale designere til å teste sine porter under alle mulige forhold.

Vel, jeg var bare nysgjerrig hvordan disse prosessen hjørner påvirke analog krets?Jeg forstår mer av disse prosessen hjørner ..Til slutt, hvis noen har funnet noen form for sammenheng mellom de hjørner og analoge kretser ..gi meg beskjed.takk på forhånd.
takk for alle svar.
srivatsan

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back