Trenger hjelp til GPRS-modem DATAOVERFØRINGER

R

rahulsushruth08

Guest
Hei Venner, Har noen hjelpe meg å khow om GPRS melding transmission.I trenger bare min wavecomm modemet må aktiveres i GPRS-modus bruker mitt sim-kort i den og sende til noen e-postadresse / min hjemmeside message.I hadde prøvd følgende trinn i HyperTerminal tilkobling GSM / GPRS-modem til COM1. 1) AT + CGDCONT = 1, "IP", "WWW", "0,0,0,0", 0,0 OK (svar fra GPRS-modem) 2) AT + CGQREQ = 1,1,0,0,0 , 31 OK 3) AT + CGQMIN = 1,1,0,0,0,31 OK 4) AT + CGATT = 1 OK 5) AT + CGACT = 1,1 OK 3) ATD * 99 *** 1 # eller AT + CGDATA = 1 Etter å ha trykket inn etter at denne kommandoen får jeg litt søppel data og til slutt en melding "Ingen tilgang". Kan noen hjelpe meg å løse dette problemet. Jeg trenger min modem for å overføre data med hell. Kan noen fortelle meg om PÅ commmands jeg trenger å bruke for det. Takk på forhånd .... Rahul sushruth

Du er i utgangspunktet bruke de riktige AT-kommandoer, men du må kunne håndtere PPP protokollen (forstå søppel data ) for å sette opp en tilkobling. Noen GSM modemer har en innebygget TCP / IP stack, tillater at å koble til en TCP-eller UDP-port med enkle AT-kommandoer, f.eks SIM300. Men jeg vet ikke om ditt WAVECOM modem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back