trenger hjelp ..

N

natasyaeva

Guest
prosjektet mitt er frekvensen til spenningen omformer med PIC.
bortsett fra jeg dont vite egnet PIC for prosjektet mitt ..
Jeg er også dont vite hvor å fullføre dette prosjektet ..

prosjektet er å lese inn frekvens og gi produksjon i spenning ..

for eksempel like nedenfor ..

inngang (Hz) / utgang (v)
100 / 0,1
200 / 0,2
300 / 0,3

jeg håper dere kan hjelpe meg ..
takk til alle ..Lagt etter 22 minutter:kan jeg bruke 16f887a?

Hvis du ønsker å fange opp frekvensen digitalt og produsere analog spenning, må du ha en analog til digital omformer.En enkel måte å produsere analog spenning ville være å lage et PWM signal og kjøre inn gjennom en low-pass filter.Så, i dette tilfellet vil du trenge en PIC som har to CCPs: én til fange frekvensen til den andre produserer PWM utgang.

takk for opplysningene som er gitt ...
kan du forklare det i flere detaljer?
dere har gjort det før?
Hvis ja, kan du dele i detalj hvordan du skal fullføre prosjektet mitt?
Jeg håper du kan hjelpe meg ...
takk ..

Du kan bruke timer av PIC å beregne avstanden mellom to konservative kanter frekvens.Du vil få en tid, omvendte seg tid til å få frekvensen, kan du også trenger å gjøre noe mer matematikk for å få frekvensen.Nå for spenningen del.Det er opp til deg, som hvordan du overfører signalet ut fra kontrolleren, er det mange måter.

jeg har sømmen spørsmålet, jeg trenger å måle frekvensen fra 1Hz til 250Hz.

Det avhenger av hva slags signal du wan't å måle.Hvis et digitalt signal med TTL / CMOS nivå kan du bare koble den direkte til en I / O (conf. som inndata) port og kastet en enkel polling program kan du overvåke pin øke en timer hver gang input endringene.Deretter kan du generere en tidtaker avbryter med en kjent timout verdi (mye lavere frekvens enn den målte signal).Frekvensen vil da bli rekke endringer delt på to (punktum) ganger tidtakeren timout verdi.

For analoge utgangen du ville være bedre til med en DAC med et serielt grensesnitt.

Hva er den maksimale amplitude som vi kan bruke på ADC-porten på bilde for å måle frekvens ...

takker alle ...

umery2k75, kan u forklare detalj hvordan du produserer utdata som du skrev her ...

spørsmålet mitt nå er, er produksjonen i PWM, men hvordan den vil variere spenningen 0-10 fordi amplituden av PWM er fortsatt likt .. hvis jeg bruker 10v amplitude, og deretter 1 vil bruke lavpassfilter, er det kan gi output 1 volt?
hva verdien av R & C og forsinkelse å bli 1 volt?

takk

natasyaeva skrev:

spørsmålet mitt er nå, er produksjonen i PWM, men hvordan den vil variere spenningen 0-10 fordi amplituden av PWM er fortsatt samme ..

prøv LM2907/LM2917 og ADC etter, antar jeg vil spare mye hvis det hjelper!med mindre du ønsker å gjøre det direkte ved PIC

Jeg har skjematisk for lm2917, men jeg vet ikke hvordan man regner formelen for spenning / RPM

takk for all informasjon ..
mr Kender .. hvis jeg vil ha den høyeste frekvensen er 100kHz, som mener RC må 100K x 10 rett?

alle kropp kan forklare hvordan lavpassfilter endre firkantbølge spenning til DC spenning .. jeg måtte prøve i simulering men dont bli resultatet,,,

natasyaeva skrev:

hvordan lavpassfilter endre firkantbølge spenning til likespenning.

jeg har satt opp i perioden er 100ms.Hvis tiden er høy 1ms, hvordan kan jeg få dc 0.05V?spenningen er gjennomsnittlig rett?(1ms/100ms) x 5V (amplitude PWM)

det er riktig jeg var bruk RC lavpassfilter med 100Mohm n 10mF?

hvordan du gjør det? behage hjelpe meg ...Lagt etter 15 minutter:min PWM amplitude er 5V.
T syklus er 100ms.
Låret er fra 1US til 99.999ms
Jeg vil ha en krets kan gi spenning 0.00005V for 1US og vil øke følge øke verdien låret.og på slutten, er Thigh 99.999ms vil resultere 5V.nevermind hvis det ikke 100% nøyaktig.

takk alle ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back