Trenger jeg å bygge egen makt ring for IO og kjernen?

M

mvvijay78

Guest
Hei, jeg ønsker å vite om det er nødvendig å bygge en separarte makt ring for IO og core.Also hvordan er bredden på denne ringen bestemmes, er det basert på IR dråpe analysis.If IR dråpe verktøyet er ikke availablke kan disse beregningene gjøres manuelt. Vicky

Hvis mulig, dobbel kraft ringer ordningen som du beskrev er å foretrekke for støyisolering mellom IO og kjerne. IR dråpe er en grunn til å bestemme ringen bredde. En annen viktig årsak er elektro-migrasjon problemet. For eksempel kan hvis Metal3 garantere 1mA/um pålitelighet, og din kjerne bruker 20mA DC strøm, så 20um er min kravet. Vurderer forbigående reaksjon, minst 3 ganger med 20um bør brukes. Hvis strømmen ringen består av flere metall lag. Den totale bredden bør være 60um.

Hvis mulig, dobbel kraft ringer ordningen som du beskrev er å foretrekke for støyisolering mellom IO og kjerne. IR dråpe er en grunn til å bestemme ringen bredde. En annen viktig årsak er elektro-migrasjon problemet. For eksempel kan hvis Metal3 garantere 1mA/um pålitelighet, og din kjerne bruker 20mA gjennomsnitt likestrøm, så 20um er min kravet. Vurderer forbigående reaksjon, minst 3 ganger med 20um bør brukes. Hvis strømmen ringen består av flere metall lag. Den totale bredden bør være 60um.

Hei Vicky, Det er tre metoder for beregning av PG ringen. De er 1) Electromigration 2) IR Drop 3) Peak Voltage Vanligvis er Electromigration og IR Drop for beregning av PG ringbredde og PG stropper bredde. Hvilken noensinne er høyere, er den som brukes i oppsettet. Dette er for kjernen. For IO ring, hvis du legger IO filler celler, blir IO ringer avsluttet. Dette er incase av digitale Designs. -Sudhir

Hei sudhirtj, kunne u forklare litt mer om peak spenning?

Hei Lokeyh, er kjernen PG Bredden beregnes når kjernen forbruker Peak strøm. IR Drop Beregningen er gjort for den gjennomsnittlige strømforbruk av kjernen. Vanligvis er denne toppen spenningsfall beregningen ikke gjort for beregning av PG bredde og jeg er ikke sikker på om grunnen. -Sudhir

Alle disse tingene du nevnte om er strømtettheten considiration. Men etter min mening det viktigste formålet med I / O vakt ringis å hindre klinke opp av disse jeg \ O. Fordi under sperren opp teste deg trekke eller skyve stor strøm inn i inngang eller utgang. Så hvilken som helst kilde eller drenere koblet til jeg \ O pin bør isoleres fra resten av skjematisk av vakt ring. Også PMOS og NMOS transistor av I \ O koblet til VDD og GND bør også isoleres fra hverandre ved vakt ringer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back