Trenger jeg ekstern spenning for GPS-enhet etter grensesnitt?

A

asic1984

Guest
hei for hvem som har excperience med grensesnitt med gps, har jeg eTrex Garmin-enhet jeg trenger å levere ekstern spenning på GPS-enheten, vel vitende om at det allerede har batterier, for å være i stand til å bruke RS232 (gjøre RS232 behov ekstern strømforsyning enn batteriene i gps) takk for hjelpen
 
Hvis du ønsker å bruke GPS for kort tid, vil batteriene være tilstrekkelig nok, men hvis du ønsker å kjøre den for lenge, så bedre alternativ er å bruke en ekstern strømkilde. Så langt som "RS-232"-grensesnitt er opptatt av, være klar over at de fleste av GPS-enheter (inkludert Garmin) virker bare 0-5V hva som faktisk har ingenting å gjøre med "sanne" RS-232 nivåer. Men fordi for innenlandske applictions dette nivået 0-5V, som er, var lettere å generere, det meste av datidens PC, bærbare datamaskiner, etc. vil lese disse enheter .. Og av den grunn (ingen skikkelig RS-232 driver) trenger du ikke ekstern strøm .. Hilsen, IanP
 
hei takker for mye IanP u er en reell støtte hører jeg kjøpte kabelen som kobler gps til pc ... når jeg måle produksjonen fra overføre signal til pc jeg fant det varierer mellom -4,5 og 1,5 spenning ... den negative er ok ... men den positive er lite som hva jeg tror er at normal, også jeg trenger å vite hvorfor det er så strøm pin fra gps til kabelen ... er det inngang eller utgang takket for mye for hjelpen
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top