trenger litt hjelp pls.

N

NaNiia

Guest
Hei alle,

iam gjør mitt siste årig prosjekt i elektriske og elektroniske eng., og tittelen er hvordan man skal øke den gevinst antenne på 2.45GHz, iam virkelig stakk og dont vite hvor å starte med denne tittelen, hvis u bli noen ide behage hjelpe meg.

Thanks a lot.

Er dette ditt valg, eller gjorde noen professor at du tar det.

Jeg tror det avhenger av parametrene i oppdraget ditt.Hvis du ønsker å forbedre gevinst på en enkelt antenne, jeg tror du er ute av lykken, som de har vært ganske mye optimalisert nå.Bare søk i litteraturen.

Hvis du har mer fleksibilitet i prosjektet, kan du undersøke:
1) med flere oppdateringer, riktig faset, til "squnt" resepsjonen mønster for å gi deg mer synlig gevinst for systemet orientering
2) Du kan bruke flere lapper, styrte fase automatisk til "punkt" antennen i en bestemt retning
3) Du kan bruke en SINGL lapp, men med switchable feed poeng, for å velge det ene eller det andre polarizaiton.Forutsatt at de mottatte signalet gjennomgår polarisering rotasjon når det kommer til deg, kan du enten vertikal eller horisontal polarisering på det sterkeste mottatt signal
4) Du kan bruke fleksible elementer (som Varactor dioder) for å stille en smalbånds lapp å arbeide på topp virkningsgrad over et langt bredere frekvens spenn

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back