Trenger: Strømbryter mellom min krets og PC parallellport

K

kukurigu

Guest
Hei alle,

Jeg vil festet en skjematisk til PC parallellporten.Min skjematisk drives av 12V batteri.Jeg laget programvare som bruker en DATA pin av parallellporten å slå på / av krets mitt for å sikre strøm til batteriet.

Så er spørsmålet mitt:

Hva er den beste ideen for en strømbryter mellom min krets og parallellporten?
Denne bryteren vil bli drevet fra programvaren ved hjelp av DATA pin som jeg beskrev ovenfor.Lagt etter 46 minutter:I forgot to mention that the current drawn by my circuit is not more than 1mA!

Ok jeg dont vite nøyaktig hva du spør, kan du poste det skjematisk online.hvis det er dataene pinner som styrer din krets du kan prøve å bruke N-Channel Power MOSFET og koble data pin til porten av MOSFET og grunnen til at data pin til MOSFET kilde.Ikke glem å sjekke MOSFET data ark.Lagt etter 2 minutter:Det beste alternativet er å trekke skjematisk på p krydder og laster den opp, kan flere mennesker hjelpe deg på denne måten

hello kukurigu,

Hvis du bruker parallellporten, må du kontrollere at gjeldende som kommer til eller går ut fra noen av pinnene på parallellporten må være mindre enn 12 mA.Noen havner er rangert enda mindre enn 12 mA.Over denne vurdering den interne registre kan bust på grunn av over gjeldende.Hvis du er usikker på hvor mye vasken nåværende går inn i porten (i tilfelle du bruker Status pinnene på porten) eller hvordan kilde gjeldende goint ut fra Port (i tilfelle du bruker dataene pinnene på porten ) Det ville være klokt å beskytte havnen fra Overstrøm ved å koble optoisolators eller buffer til pinnene du brukte.siden du bruker 12 V rail på den ytre krets, kan du optoisolators.

Remember the pins of the port will accept and produce only TTL voltage levels. For å øke Kilde gjeldende fra dataene pinner du kan bruke BJT eller MOSFET som en bryter.

håper dette hjelper

Hvis nåværende er så ørsmå at skifter jeg beleve en 244 buffer chip har stasjonen nok på egen hånd godt over Jeg tror rundt 150 mA
langt i overkant av dine behov 1mA

Det er nok å bare bruke en eksisterende limiter motstand etterfulgt av en veksling diodedet eneste er at dioden vil stjele ,6 v fra makten rail

hvis dette er et problem så kan du spille et puss på eksterne krets ved å legge en diode til negative skinnen å gjenopprette dc nivå

Men jeg tror det vil fortsatt være AOK ...å bare bruke diode stedet

hvis du må veksle en 12volt leverer du trenger å bruke 74HCT4066
og wire den opp som en bryter slår det fra 5volts raail fra switch .. pin
Sist endret av VSMVDD på 10 2005 2:11 november, endret 1 gang totalt

Jeg antar du vil slå på / av batteriet hva betyr at bryteren vil ligge mellom et batteri og en last ..
I dette tilfellet kan du vurdere en IC og P-kanals MOSFET ..
Se vedlagt fil for et eksempel på en P-MOS bryter ..
Hilsen,
IanP
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back