Trenger vi BH kurve for INDUCTOR design?

P

powersys

Guest
Strengt tatt til trenger vi BH kurve av et magnetisk materiale, f.eks Ferrite Toroidal kjerne, designe en spole med nøyaktig induktans?

Hvorfor produsenter ikke oppgir BH kurve av ringen kjerner at de produserer?

Takk.

Jeg tror at BH kurven er nyttig når du skal arbeide nær kjernen metning.

Normalt er at kurven, eller dets karakteristiske punkter, gitt for høy effekt kjerner.

i BH kur saker bare hvis du metter, ellers IC design bestemmes av lengden måle, og materialet du er svingete med.

What're andre anvendelser av BH kurve dessuten utforme spole?

BH kurve viser kjernen permeabilitet, som er nødvendig for å beregne induktans faktor som er nødvendig for å beregne induktans.Core permeabilitet anses konstant når kjernen er langt fra metning.

Du cat se noen grunnleggende teori på:
h ** p: / / www.mmgca.com / katalog / ferrit-uk.pdf

Jeg husker at da jeg var student, sa læreren min at vanligvis amatører i forhold, og bruke kjernen på det punktet langt fra metning, kan vi beregne transformator og spole med forenklet experimential formler uten å bruke BH kurvene.Of course, transformator og spole produsenter synes ikke bruker disse formlene, de bruker deres eneste formler og utforming / testing av systemer for å gjøre det beste transformatorer / inductors på laveste priser og størrelser.

nguyennam

Det er viktig fordi det kan gi deg beskjed egenskaper.Hvis du har BH kurven kan du ikke kjenner sin flux variasjon fra punkt til punkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back