Trykkmåling av en piezo resisitve sensor

W

Willykilly

Guest
Hei alle, ble jeg fortalt av min venn at jeg trenger en 4mA aktuell kilde for å måle en utgang fra en trykksensor. Hvorfor er det nødvendig? Takk på forhånd.

Hva er trykksensor? Uten noen flere detaljer er det umulig å svare. Keith

Hei alle, Takk for svar. Jeg bruker en piezo resisitve sensor og en påkjenning språkene.

Hva er det trykksensor, hva stamme måleren? Uten noen flere detaljer er det umulig å svare! Keith

hei willykilly hvis du bruker piezoresistive må du oppgi sensoren med en stabil 4 mA gjeldende kilde deretter forsterket ved hjelp av kostnad forsterker. Noen piezoresistive sensor allerede har aktuell kilde og restriksjoner forsterker i den. Hilsen

Du forvirrende piezoresistive med piezoelektriske sensorer. Piezoresistive sensorer bruker ikke charge forsterkere, bare instrumentering forsterkere (Differential forsterkere). Deres drift prinsippet er motstand endring snarere enn kostnader generasjon, kan du forestille deg dem bare som silisium produsert strekklapper. Som med en vanlig (metalltråd eller folie) belastning gauge, snur bro kretsen en motstand forskjell på en spenning forskjell. Ulike leverer alternativer for piezoresistive bruer er i bruk. Noen få produsenter faktisk foretrekker konstant strømtilførsel, mer bruk konstant spenning eller spesielle designet temperatur kompenserende nettverk. Som keit1200rs nevnt:
Uten noen flere detaljer er det umulig å svare

HI der kan du gi info om DMP015-A? Jeg fant ut at Vsignal = Vexc * (delta R) / R = Vexc * F * S s = følsomhet i mV / v F = kraft, men i dette dataarket uten mv / v verdi ble funnet THX

140mV for 5V eksitasjon, full skala, ifølge databladet. Keith.

thx det er to positive og to negative eksitasjoner hvorfor?

Jeg prøvde å gi 5V og GND til en så til både: utgang endret. Så dette betyr at de ikke er koblet sammen. Er det ikke? Strange

Det høres ut som de to halvdelene av brua ikke er koblet internt, eller gjennom en høy motstand. Keith

i begge tilfeller da jeg prøvde å sette press ingenting skjedde på utgangen. Må jeg trengte å bruke en differensial forsterker å føle endringen? takk for hjelpen

Du må måle spenningen mellom + ut og ut. Husk at du bare får 140mV fra 15psi, men du bør kunne se det på et multimeter. Keith

hvordan å prøve det da? med makt mener de lufttrykk? Jeg vet at luft trykksensorer en liten tube der du kan blåse. Denne er flat fra begge ender.

Den er ment for sensing atmosfærisk trykk slik at den ikke har en tube forbindelse (selv om det er en versjon som gjør). Jeg foreslår at du prøver å finne et rør som er noe sånt som 10mm diameter. Deretter kan du holde enden over sensoren og slag. Eller kutte en sykkel innerslange opp og legg den inni. Keith.

ah ok, takk sir, tenkte jeg etter press noe press. Så det vil måle mengden luft på sensor overflaten Right? Jeg spurte om vekt sensor de ga meg denne. Dette er hvorfor jeg trodde det vil kjenne noe press. Takk igjen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back