trykknapp ON/OFF- for håndholdt utstyr.

E

ettern

Guest
Hei alle,

Jeg leter etter en løsning for å bruke en trykknapp (momentan kontakt - soft touch) å slå på / av strømmen til en microcontroller basert håndholdt utstyr.Banen drives av et batteri.

Takk på forhånd.

You need to contact switch, N-FET, P-FET
P-FET holder stengt av motstand
Når trykket på bryteren omgå P-FET og drevet CPU
Når CPU våkner 1 på N-FET gate holder P-FET åpen, 0 til N-FET gate shutdown makten
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Takk for kretsen.

Min nåværende krets er ca 200mA.Kan jeg bruke en vanlig trykknapp over FET?eller må jeg bruke en trykknapp som kan håndtere 200mA gjeldende?

Og for å slå av krets, kan jeg bruke samme trykk-knapp?

Jeg leter etter en krets som vil ligne tot han strømknappen i mobiltelefoner (samme knappen PÅ og AV)

Takk.

Hei!

Og hva må vi gjøre for å gjøre det samme, men med en membran tastaturet (pe 4rows x 4colums )...?

Takk på forhånd

Hvis jeg forstår deg riktig er du be om en 200 mA bryter som kan være en del av standard laveffekt membran tastaturet matrise som normalt brukes for håndholdt utstyr.

Dette vil ikke være praktisk ... hvis det er en håndholdt, og du vil bruke et batteri og LDO i den deretter prøve denne metoden:

- Aktuelle mikrokontrollere har svært lav effekt (watt nano-teknologi)
- De fleste av dem har et dvalemodus og også en programmerbar oscillator som du kan bytte til lavere frekv.for lavere strømforbruk.
- Du trenger ikke å bytte hele utstyret av bare å slå på skjermen og deretter sette LDO i hvilemodus med lavere OSC.Freq.(gjennom programmering) ....Da batteriet lever vil ikke være kortere enn sokkel live

Og en enkel langt tastetrykk på strømbryteren kan re-bytte skjermen og vekke din håndholdt utstyr.

enda en add - håndholdte enheter bruker en knapp for både på og utenfor virksomhet.

Hvis du planlegger å bruke LDO i hvilemodus vær oppmerksom på GPIO pins - de kan synke kilde strømmer.les datablad nøye hvor de tilfellene blir forklart.

Ja miniatyr Push brytere har 50mA currant vurdering du kan bruke større svitsjer eller til makten bare CPU, da CPU våkner den makter resten av kretsen med ekstra FET
Hvis du bruker DPDT slår den andre kontakten overvåkes av CPU når bryteren trykkes CPU stenge FET når bryteren slapp kretsen er slått av

Kjære venner

Han kan bare bruke en I / O linje si PortB 0 eller 4 til 7 der enhver kan tildeles som avbryter linje, vil strømmen bli svært lave og kan bli neglisjert, trekke opp en linje med 10k og du vil ha ,5 mA. ..ingenting å bekymre seg ...Jeg har testet det.
ikke behov for FET's eller andre bytte enhet.

etternøler skrev:

Hei alle,Jeg leter etter en løsning for å bruke en trykknapp (momentan kontakt - soft touch) å slå på / av strømmen til en microcontroller basert håndholdt utstyr.
Banen drives av et batteri.Takk på forhånd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back