trykte dipol bølgelengde

P

puionte

Guest
Hallo,

Jeg designer en halv bølge trykt dipol antenne og jeg har ett spørsmål: når de vurderer lengden på dipol armer (som skal være 1 / 4 * bølgelengde), hva bølgelengden bør jeg ta?Skal jeg bruke den ledige plassen bølgelengde - siden antennen stråler i fritt rom - eller den effektive bølgelengde beregnes for en microstrip linje.
Jeg har lest i denne artikkelen at det anses bølgelengden er et sted i mellom 2 alternativer.Lengde = 19 = bølgelengde / 4 på 2,4 GHz, noe som betyr ledig plass bølgelengde / 4 = 31.25mm den relative permeativity av dielektrisk er 4.6.

Thank you!
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

den har flere tap i underlaget.permitivity er større, så bølgelengde bør være mindre enn den er på den ledige plassen.det avhenger av underlaget materialet du bruker.

Bruke en EM simulator, eller en fysisk FR4 PCB med dipol trykket på den, bare tune (kort) armene til dipol til du får resonans på 2,4 GHz.

Ikke sikker på om dette hjelper, men du kan finne propogation forsinkelsen ved hjelp av en overføring linje kalkulator som mdtlc.sf.net Det gir loddetinn maske og underlaget dielectric som skal inkluderes i beregningen.En forbedret solder maske belegg tegning algoritmen skal være tilgjengelig i ca 3 uker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back