TTL ICs

• Thread starter A. Anand Srinivasan
  • Start date
A

A. Anand Srinivasan

Guest
min venn hatten den ubrukte terminaler til en TTL IC er å være jordet fordi de fleste av dem er åpen kollektor
men han visste ikke hvorfor vi skal gjøre det og hva som ville skje hvis vi ikke gjør det
jeg finner at ICs er perfekt selv uten denne form for jording
kan noen hjelpe meg?

Med TTL ICs ville jeg koble ubrukt INPUTS til en pullup (en motstand til 5 volt).
En motstander kan brukes som en pullup til flere innganger.
Så vidt jeg vet er det ikke nødvendig å koble OC utganger til GND.Ikke koble andre utganger til GND eller Vcc fordi det kan ødelegge IC.

sin forbiden til jord OC utganger direkte.
vil det skader absolutt IC
Kanskje du har hørt noe om å koble dem til Vcc via en motstand?

A. Anand Srinivasan,

Ubrukte TTL innganger er støy utsatt.Selv om en hel del av en TTL-modulen er ubrukt, bør innganger være en kjent tilstand.Ellers utganger vil banke opp og ned, skaper EMI.

, without causing any damage to the IC, connected to 0V (GND) but you will not gain anything, as open-collector outputs either drive their outputs LOW or let them float ..

Ubrukte TTL OC utganger kan være,

uten å forårsake noen skade på IC, koblet til 0V (GND), men du vil ikke få noe, som åpen-kollektor utganger enten kjøre sine utganger lavt eller la dem flyte ..
Ikke koble dem til Vcc, da dette kan skade produksjonen transustors, og bedre la dem løs ..

Annen historie med TTL / CMOS innganger, men det er ikke hva du var bekymret ..og ble behandlet av Kral ..

Hilsen,
IanP

THE CASE isdifferent for CMOS IC hva jeg mener det ikke vil skape noen stat i input-side som liker i TTL inwhich ubrukte fritt venstre, vil bli tatt som logikk høy ... korrigere meg hvis jeg er feil ..

se de fleste av TTL IC's er produsert ved hjelp av LSI-teknologi
som inneholder rundt 1000 trnsistor under produksjon og en av fordelen er at den kan operere på 12v det er høyspenning

Den IC eksempel 7400 7408 7486 er alle TTL IC's

Hvis du ønsker mer informasjon om TTL du cn henviser til følgende websit

www.datasheet.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back