Tube med lav filament strøm?

N

neazoi

Guest
Hei, jeg trenger en miniatyr dual triode typen rør som størrelsen på ECC83, men en som bruker lite filament strøm. 300mA er for høy. laveste jo bedre. Vet du om noen typer?

Jeg gjette, er du faktisk på jakt etter lave filament makt. Så UXX serien rør ikke tilbyr en fordel fremfor Exx serien. De nødvendige filament makt er i hovedsak definert ved katoden overflate, så bare miniatyr rør dedikert til batteridrift tilby betydelig makt reduksjon. Jeg frykter, i motsetning til standard typer, som fortsatt produseres i små mengder, vil tilførselen av disse typene være ganske dårlig.

Fvm du har rett. Den samme størrelse katode krever samme filament makt. Lav filament strøm rørene er batteridrevet tuber med Uf på ca 1.4V. Dette er type D eller American rør med 1 foran brev og nuvistors. På audio DIY forumet det samme spørsmålet ble stilt?

Det beste alternativet ville være "fyr" rør som brukes i TV-tunere på en gang. Dette var virkelig miniatyr. nesten størrelsen på TO5 kan. Hvis jeg ikke feil disse WRE triodes for jordet nettdrift. Azzy

Jeg tror du mener en "nuvistor", kan et metall typen ventil, disse har lavt strømforbruk varmeovner, vanligvis ca 2volts@0.4A, som høres mye ut, men thats kun 1 watt, lav for en ventil varmeapparat, ville du ha å bruke en veksling reg hvis du ønsker maksimal effektivitet fra en høyere spenningsforsyning. En 13DE7 kan være slike ting etter at, det er en dobbel triode, dont jeg tror de er produsert lenger, men sannsynligvis fortsatt tilgjengelig, som nevnt de var populære i TV-grensesnitt, 2 veis radioer og "omfang. Dette er hva de ser ut, ikke laget av glass, men stål. Jordet nettdrift ble teknikken brukt til å senke impedans å matche en 1 / 4 bølge antenne impedans, en lignende måte til et jordet basen Tranny, tenkte I'dve du vil også kunne kjøre ett i standard jordet katoden måte like godt.
nuvistor.jpg

Noen lydutstyret senker bare fil spenning (Cool-Tube Preamp for gitarer) tap av gevinst, men lavere strøm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back