Tube og solid state effektforsterker programvare

D

dobricic

Guest
Kjære venner jeg ønsker å informere deg at du kan finne små, men svært nyttig program for beregning av rør og solid state forsterkere. Programmet heter MatchNet 2.1 og du kan finne det på: http://www.qsl.net/yu1aw/engl.htm # software BTW Elektroda er veldig hyggelig forumet jeg liker det veldig mye!

dette temaet er av interesse for meg det meste av større cad pakker støtte ventiler ikke bedre enn Proteus så selv de lits versjonen er veldig veldig bra med ventiler

Vel jeg syntes veldig interessant denne programvaren 'tilfelle den bruker transcondutance, CGP kapasitans. Jeg tror det eneste problemet er at det ikke bruker Cin og domstolen å gjøre kampen impedans. Men jeg likte det så mye fordi det bruker også et rutenett strøm for å beregne vakuumrør plate impedans. Alle vet at hvis vi bruker en B-klasse polarisering bias (jordet rutenett) forsterker, er platen impedans annerledes enn en annen som bruker en kontroll rutenett spenning. Hilsen

Ja, bruker den Cg1k og Cg1g2 eller Cg1a å beregne inngangsimpedans. For plate tank krets beregningen er det normalt å beregnes utgang motstand legge parallell utgang kapasitans av rør (hovedsakelig Cg1a for triode og Cg2a for tetrode) hilsen

Hvis du er om jordet rutenett rørforsterkere: Input Seksjon: Består av en RC parallell hvor 1 - Den kapasitans er normalt spesifisert i røret datablad (CGK). 2 - catode motstand er rundt 20 ohm for RF triodes. Bruk impedans data over for å beregne matchende nettverk. Som Q av catode impedans er relativt lav, er det lett å få en bred impedans matching. 3 - Nå kan du montere matchende nettverket i den fysiske kontakten på røret. For tuning innspill matching fortsett som foolows: 1 - Sett slangen i socket 2 - Koble en 20ohms motstand mellom catode og bakken, med en veldig liten fører (eller bruk en kort og bred cooper folie). 3 - Bruk filament til røret (kun filamente te plate spenning bør være slått av). 4 - Koble en swepper generator til inngangen av matchende kretsen slik at avkastningen tapet kurven kan måles. 5 - Tune matchende krets, tweking komponentene for å få en avkastning tap mellom 18 e 20dB over bandet av interesse. 6 - Når du er ferdig tar de 20 ohms motstand ut. Du er klar til å begynne å jobbe i utgangstrinnet. Hva er tema for neste kapittel. Jeg håper dette kan hjelpe noen! NandoPG

Jeg tror du kan finne gode modeller for felles vakuum-rør for PSpice. I dette tilfellet demoversjon bør enought for en effektforsterker design ... S.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back