Tuning prosessen resonator og combline filter

M

mallelauma

Guest
hei toall Jeg designet interdigital filter ved hjelp av ligningene inthe matthei bok ethvert 1 innlegg her tuning prosedyre for resonator filter og også for combline filteret tuning takk

Vanligvis kan du justere filteret i S parameter, ellers kan du bruke shorted_circuit tuning techque og reflektert gruppe forsinkelse tuning techqiue.

hallo James Cook takk for svaret, kan du gi meg noen detaljer prosedyre for metodene du har nevnt her forstår at im veldig ny her, men jeg må gjøre det. takk!!

Hei Even Jeg har problemer med tuning. Jeg så Swanson og Wenzel sine papir og også ansoft HFSS workshop presentasjon av Dawson RF design hvor de har kortsluttet ut alle resonatorer, men to. Så de har manuelt innstilt det for riktig resonans og kopling båndbredder. For dette har de tildelt havner på combline resonatorer. Jeg er ikke sikker på hvordan du gjør dette. Det jeg gjorde var å tegne en 2D sirkel på veggen like etter den kapasitive gap og erklærte en waveport der. Er rette det opp. Vennligst hjelp Takk

Tråden ble fjernet det virker! Kan du vennligst forklare prosedyren

Ja koblingen fungerer, men det viktigste i tuning er opplevelsen. Prøv å finne en dyktig arbeidstaker for å hjelpe deg på første gang.

jamescook skrev:
Ja koblingen fungerer, men det viktigste i tuning er opplevelsen. Prøv å finne en dyktig arbeidstaker for å hjelpe deg på første gang.
ja det prøver vi vil få god kunnskap om tuning etter erfaring bare, men jeg dont har en slik veiledning for meg her. hvis noen vet noen bok som kan være som en veiledning for meg som et godt erfaren person med sin tuning teknikk, sothat jeg takknemlig til dere alle. takk

[Quote = mallelauma] hi toall Jeg designet interdigital filter ved hjelp av ligningene inthe matthei bok ethvert 1 innlegg her tuning prosedyre for resonator filter og også for combline filteret tuning takk [/quote] Jeg foreslår at du grave opp Milton Dishal s november 1951 IRE papir diskutere tuning her er referansen: M. Dishal, "Justering og justering av synkront Tuned flere Resonator-Circuit Filters" Proc. 39 IRE, november 1951, pp. 1448-1455 er dette en klassiker. Lance

Lance_RFdude.com skrev
her er referansen: M. Dishal, "Justering og justering av synkront Tuned flere Resonator-Circuit Filters" Proc. 39 IRE, november 1951, s. 1448-1455
du eller noen har dette papiret, poste her plz!!!!! det er appriciated takk på forhånd

Jeg vil prøve å finne den Dishal papir-, Hvis suksess, vil bli skannet. Lot av klassikere er vanskelig å finne (Pupin, Bode, Kraupp, Smith, ...), I et faktum, Im interessant i en klassisk papirer. Vennlig hilsen

takk for svaret, ett innlegg at papiret her, slik at det er svært nyttig å ingeniører som r venter på at takk

Kjære mallelauma, er Tuning prosess på filteret veldig hardt prosedyre. Dette er en av de største grunnen til at filtrene er så dyrt. Men når vi snakker om interdigital filter, spesielt når det er microstrip filter på høy kvalitet PCB, har vi en god mulighet til å designe filteret som ikke vil kreve tuning i det hele tatt. Dette er faktisk et stort mål for designer å lage rimelige filter som samsvarer med spesifikasjonen. Det er ikke lett, men mulig hvis du har nok erfaring og bruke god simuleringsverktøy. Jeg bruker mesteparten av tiden Genesys M-filter for utforming interdigital filtre og også LINC2 som er overraskende rimelig (du kan sjekke det på www.appliedmicrowave.com ) og svært enkel å bruke. Pro-versjonen koster ca $ 400. Så jeg oversette LINC2 design til Sonnet, som også er billig program og i 10 minutter eller så filter er gjort. Trenger jeg å gjenta at dette ikke er lett, må du bruke mye tid på å samle erfaring. Beste hilsen, RF-OM

takk RF-OM, som hver wordsare sant, men jeg dont ha noen problemer med å designe en microstrip filter med ut behov for tuning .......... men for hulrom filteret må jeg gjøre tuning og jeg trenger det for prosjektet mitt program som er hovedproblemet thats y im spør som hvordan du stiller disse hulrom runde rod filtre jeg trenger papiret som er spurt av CITIZEN .... som er dishal innretting og tining av filter papir ett innlegg at papiret her plzzzzzzzzzzz takk på forhånd

For hulrom filter er du helt rett, og du trenger dette papiret. Jeg leter etter det, men fant ikke ennå. Beste hilsen, RF-OM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back