TV har 2 pins plugg, men skjermen har 3 pin?

U

usernam

Guest
Kan noen fortelle meg hvorfor TV har 2 pins plugger men dataskjermer komme med 3-pin støpsler?
Så vidt jeg vet er 2 pins plugger brukes vanligvis i lavspennings apparater og 3 pins for høyere spenning aplliances.Er det noen andre kriterium?

det er mest sant, men det vil være der hvor vi håndterer instrunent closly (som vannvarmeren, PC, Iron Box, soldring jern osv.) i tv du bruker det meste en fjernkontroll for å styre og du vil ikke åpne den så ikke behov for bakken pin (tredje) som er mest knyttet til chasis av instrumentet til å senke alle lekke gjeldende.i PC vi hovedsakelig opererer closly til det en er meget følsom (inneholder mye elektronikk) og skjermen er det en kilde for svært høy spenning) så normalt sin chasis er koblet til bakken.

Quote:

Alt elektrisk utstyr er generelt klassifisert til flere klasser:Klasse I-enhetene er designet for å ha jordet metall, som holder lekkasje utenfor rekkevidde og brenner strømnettet sikringen hvis det er kortslutning til sak.Klasse II utstyr er konstruert for å fungere uten jording.
De har tykkere isolasjon i ledninger og komponenter er koblet til strømnettet.
Lekkasje fra klasse II-utstyr er begrenset så lavt at det er trygt å ta, og jeg tror vi ikke å bry elektrisk støt for mye når du bruker riktig utformet klasse II-utstyr alene.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back