TV Horisontal bla

R

Roelescence

Guest
Hei alle sammen, Kan du hjelpe meg å identifisere elektroniske komponenter relatert til V-hold? Min TV, ny modell, holder sitt bilde bla horisontalt og jeg kan ikke finne v-hold på fjernkontrollen verken på baksiden av TV-apparatet, så jeg bestemte meg for å feilsøke komponenter, men ett problem er at jeg ikke kan identifisere komponentene knyttet til v -hold. Vennligst hjelp Takk

Hvis du vil ha et svar ville det være nyttig å vite hva slags TV det er. Er det LCD, Plasma eller CRT, hva produsent, modellnummer og approcimate alder? Brian.

gjøre poste skjematisk i bekymring som kan være nyttig

Du har kanskje en sjanse da. LCD og Plasma TV ikke skann på samme måte som CRT, og det nesten helt sikkert ikke ville være noen kontroll over fremløpsfrekvensen. Uten en skjematisk er det ikke mulig å vise deg nøyaktig hva du skal justere slik at du er nødt til å følge disse generelle retningslinjene: se på halsen av CRT (den rørseksjon som kakker ut bakover fra bollen av glass). På det vil du se en forsamling av trådringene presset opp i bollen. Det vil være to ledninger vei mot den horisontale scan transformator som er vanligvis svart og har en eller to kontroller på den (normalt "skjerm" og "fokus") Dette er ikke de du ønsker. De andre to ledninger fra spolen sammenstillingen er de vertikale scan tilkoblinger. Følg disse tilbake til crcuit styret og du vil finne den vertikale utgangstrinnet. Noen ganger er dette to effekttransistorene, noen ganger en strøm IC med en heatsink. Den vertikale oscillator vil enten være inne i IC eller laget av komponenter svært nær den. Hvis det er en kontroll kan du justere, vil det være i dette området. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back