tviler på med IE3D

D

ddkrishna

Guest
Jeg har noen tvil i simulere phaseshifters basert på BST i IE3D
* Kan materialer som BST (εr = 2100) bli simulert i IE3D?
* Hvordan definerer endelig dimensjoner av en dielectric substratet i IE3D, som for simulere en planar struktur med dielectric dekker bare en liten del av strukturen?
Det ville være av gr8 hjelpe hvis noen kunne gi noen forslag om dette.

Hei, ddkrishna:

1.Jeg bekreftet det å være god med Er opp til 1000 om lag 10 år siden.For din Er = 2100 tilfelle, jeg prøvde den på festet t1.geo fil.Resultatene ser rimelig.Hvis du har målt data, ville jeg være interessert i å sammenligne resultatene.Du kan sende det til meg på Jian (at) zeland.com.
2.Den endelig dielectrics i IE3D bruker volum meshing.Det virker for meg at volumet meshing kanskje ikke sammen veldig fort med en så stor forskjell i er.Hvis du kan vurdere den som et lag, jeg foreslår at du bruker uendelig underlaget for det.Infinite underlaget er modellering det analytisk.

hilsen.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei, ddkrishna:

Jeg glemte å nevne deg en ting.Vennligst endre MaxDK i Basic Parameters fra 500 til en verdi som er høyere enn 2100.Det vil påvirke hvordan vi forutsi waveguide bølgelengde for meshing tetthet.Hvis du bruker standardverdien av MaxDK, strukturen kan ikke meshed bra nok, og må du kanskje øke meshing tetthet.Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back