Tvinge Ares (Proteus) å gjøre Autorouting på bare én side

R

RollingEEE

Guest
Hei, jeg designe kretskort med Proteus Ares. Den autorouter er som standard å bruke dobbeltsidig pcb layout. Jeg ønsker å gjøre bare ensidig PCB. Kan noen vennligst hjelpe meg ut. Jeg prøvde å definere både horisontale og vertikale lagene som bunn kobber, men ingen nytte. Jeg prøvde alt som er nevnt her: http://www.edaboard.com/ftopic302362.html , men ingen nytte.

I versjoner før V7.4 må du sette laget bruken på en per strategi basis (med mindre du har definert dine egne strategier i ISIS du sannsynligvis bare har tre; POWER, BUS og SIGNAL). Versjon 7.4 er identisk bortsett fra at du jobber gjennom Design Rule Manager på netto klasse basis. Iain.

Velg system, så Strategies Da satt alle par til bunnen kobber. Vanligvis standard 2-lags så egentlig bare paret en må skifte til bunnen kobber, bør begge være blå. Hvis du har spesifisert andre strategier som makt, må du også gjøre det samme med det, velger du bare i øverst til venstre boksen før endring. Easy! [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] Burde ha nevnt dette i Ares selvfølgelig

Ok, Takk, antar jeg det gjør autoroute i nederste lag bare, men hvis ics er tett pakket, betyr det ikke unnlate å automatisk rute, men bruker det øverste laget i stedet.

Når jeg har prøvd å bruke autoroute, har det bare mislyktes i å fullføre på tette boards, kanskje det har vært en nylig endring. Jeg har alltid hånd rute uansett, ville det sannsynligvis ikke har lagt merke til dette.

Behage hjelpe meg ut fort som jeg fortsatt ikke å tegne et ensidig PCB på Proteus som jeg fant programvaren veldig fint, men stygt skadet da funnet ut at ikke støtter enkelt lag PCB. Så vær så snill hjelpe meg ut så snart som mulig som prosjektets dato nærmer seg. Hilsen Gaurav Sharma

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back