ulike makt supplys currentsfor forskjellige produkter Hvorfor?

W

Walters

Guest
Hvorfor bruker enkelte produkter Center Positiv VS center Negativ?

Hvorfor skulle en designer velge Center Positiv over Center Negativ?

Hva gjør strømforsyningen gjeldende?fordi noen produkter bruker 200mA eller 500mA eller 1250ma hvorfor hver del av utstyret eller produkt bruke ulike strømninger?

Hvordan ville en designer vite hvor mye "strøm" strømforsyningen må for den typen design eller krets?

Walters skrev:

Hvorfor bruker enkelte produkter Center Positiv VS center Negativ?Hvorfor skulle en designer velge Center Positiv over Center Negativ?

Positive center ville være tryggere fra et sikkerhets synspunkt på rekvisita som kan kilden store gjeldende fordi bakken linje (negative) vil være på utsiden, der mesteparten av dirigenten er på en utsatt DC power block (uansett idiot som mente å ha et eksponert spenning på utsiden av en mannlig connectior var i orden vet jeg ikke.) Personlig og logisk jeg tror, bør alle DC strømforsyninger være senter positiv og utsiden bør bakken.Jeg tror hvis du finne et stort antall enheter finner du senter positive til å være normen.Gjeldende brukt er et direkte resultat av aboslute motstanden i kretsen (i mange tilfeller er dette stort sett DC) En enkelt LED kan bare bruker 20ma er slik at den bare trekker 20ma's.Bruk 10 LED's og du trenger 200mA's.Bruk en motor enn trekker 100mA og du trenger 300mA's ...
I enheter som slår raskere (for eksempel lydenheter) impedans, er en stor faktor, der den nåværende som er trukket er forskjellig basert på frekvens at det er trukket på.Dette er mer uttalt når kondensatorer og inductors brukes ofte, og mer uttalt jo høyere frekvens.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back