ultralyd transceiver bryter

2

24+

Guest
hei jeg jobber med ultrasoniske sensorer. Jeg ønsker å utvikle transmitte og receiveing gjennom én sensor.

Hei, Du trenger atTX-RX veksle mellom amerikanskledede Capsel & din elektronikk, i enkleste måten to transistorer eller en stafett ... K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 6 sekunder: [/color] [/size] Hei, trenger du en TX-RX veksle mellom amerikanskledede Capsel & din elektronikk, i enkleste måten to transistorer eller én relé ... K.

Hei, Du trenger atTX-RX veksle mellom amerikanskledede Capsel & din elektronikk, i enkleste måten to transistorer eller en stafett ... K. Jeg har både kretser og jeg fikk tx sensor og rx sensor, i stedet for at jeg ønsker å bruke en for begge.

Hei, Beklager, men du er skrevet: "Jeg ønsker å utvikle transmitte og receiveing gjennom én sensor." Hva er enn ennå situasjonen pls? K.

Jeg hadde utviklet kretsen for både Tx og Rx. og jeg får signal tilbake for 1.2mts, nå trenger jeg for å utvikle en krets som kan bruke bare én sensor for TX og RX, ingenting men et bytte til swicth mellom TX-modus og RX-modus, og en annen ting er å forbedre rekkevidden av sensoren.

du kan lage en krets med en MCU. MCU driver sensorer (sender) i 10-20 miliseconds og venter reflektert signal (mottaker) for 80-90 ms.

Hvis overføre driveren er høy impedans i inaktiv tilstand og motta forsterkeren laster ikke svingeren, trenger du ikke en bryter. Dette er den vanlige teknikken f.eks ekkolodd. En spenning limiter på forsterkeren innspill kan være nyttige, muligens en blanking krets for å øke hastigheten på forsterkeren gjenoppretting etter endt sending.

[Quote = fvm] ... En spenning limiter på forsterkeren innspill kan være nyttige, muligens en blanking krets for å øke hastigheten på forsterkeren gjenoppretting etter endt sending. [/Quote] Hei, Ja, er thes nøyaktig mål av min nevnte " inngang kortere "- bryteren, og etter min mening den mest enklere altfor ...:) hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back