Ultralydutstyr Svinger

R

Roscoe

Guest
Hei, medlemmer,

Hvem kjenner seg med Ultralydutstyr Svinger enheter for Hunidifier?

Jeg ser etter noen grunnleggende informasjon om dette og driver kretser til å gjøre en luftfukter.Den Transducers fungerer som en stor krystall (Jeg tror det) på 1,6 - 1,7 MHz.

Jeg vil gjerne høre fra deg og takk på forhånd.

Roscoe

Kjære

Ultralydutstyr humidifiers bruke en Piezo-elektriske transducer å opprette en høyfrekvent mekanisk oscillation i kroppen vann.Vannet prøver å følge høyfrekvent oscillation men kan ikke på grunn av sin komparative vekt og masse treghet.Altså en kortvarig vakuum er opprettet på den negative oscillation,
slik at vannet til cavitate til damp.Den svinger følger det med en positiv oscillation som skaper høytrykk komprimering bølger på vannet overflate, lanserer bittesmå damp molekyler vann i luften.Dette er en ekstremt fine skodde, om en mikron i diameter, som er raskt absorbert i luftstrømmen.

Siden tåke er opprettet av oscillation, ikke varme, vanntemperaturen må ikke heves.Ultralydutstyr humidifiers derfor kan opprette momentant fuktighet, og skjønner ikke å vente på en oppvarming element for å koke vannet.Dette presis på / av fuktighet kontrollen Hallmark av ultrasoniske humidifiers.I tillegg,
i motsetning våt puten humidifiers, ultrasoniske enheter kan være av relativt liten størrelse, og likevel produsere betydelige mengder damp.

Jeg fant en skjematisk for måling av avstand med lav komponenter på nedenfor lenke

http://www.web-ee.com/Schematics/Ultrasonic% 20Range% 20Finder/Ultrasonic.htm

Jeg foreslår at du kontrollere nettsted apexmicrotech som er en produsent av transducer drivere.for eksempel pa241 og pa98 er to kandidater.

www.apexmicrotech.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back