Universell IR fjernkontroll IC

Z

Zedman

Guest
Hei,

kan noen foreslå en Universal IR fjernkontroll IC løsning som dette:

http://www.innotechsystems.com/sp8001.htm

men billigere?

Det
er ganske fin og ~ $ 38, men minimum bestilling er $ 500 ...

Hva er du interessert i det?Det du vil ha en fullstendig konfigurerbar eksterne men trenger ikke å faktisk styre den via en seriell port, så søk på "JP1".Disse remotes kan tilpassede konfigurert med en liten kabel kobles til en skriver port.Med fri programvare kan du skrive makroer for den eksterne, reprogram knappene, legge til nye protokoller, etc.

Hvis du forsøker å utvikle et apparat som kan betjenes med fjernkontroll.Deretter se på en microcontroller bruker en spesifikk ekstern protokollen.Et meget populært er det Philips RC5 protokollen.Det er mye koden tilgjengelig for PIC og AVR mikroer som vil gjøre at protokollen.

Endelig fikk du spørre Innotech som deres distributører er?Ofte ganger distributører vil selge til deg uten minimum bestillingsantall.

Beklager for forsinkelsen,

Jeg trenger en fungerende Lære IR-modul, vil den bli brukt i mitt hjem styresystem.
Jeg har ikke tid til å gjennomføre en, også er det mange protokoller, det
er grunnen til at jeg så for en klar gjort løsning.
Jeg ønsker å legge den til i min RF kontrolleres MCU og kontrollere TV / aircondition osv.
Den innotech man ser lovende ut, jeg
vil be dem som du foreslo.

I'll betalingssidene JP1.

Jeg gjorde snuble over at "Alt i ett" remotes brukes til å ha muligheten til å koble til serielle porter.Enkelte detaljer kan finnes på:

http://www.hifi-remote.com/wasser/

Modellene kjent for å ha denne funksjonen er:
Urc-2005 One For All 5 "Upgradable"
Urc-2093 One For All 3 "One Call 3"
Urc-2094 One For All 4 "One Call 4"
Urc-4000 One For All 6
Urc-4005 One For All 6 "Upgradable"
Urc-4050 One For All 6 Hi-Fi "Upgradable"
Urc-5000 One For All 12
Urc-6050 One For All 8 Hi-Fi "Upgradable"
Urc-6800 One For All "VCR Pro 8"
Urc-6885 One For All "VCR Pro 4"

Dessverre
er disse ikke synes å være aktuelle modellen tall.Kanskje den samme funksjonen er fortsatt tilgjengelige i gjeldende remotes eller kanskje det var avviklet.
Det ville være et veldig nyttig funksjon å ha.Mens jeg har skrevet IR protokollen før, jeg kan ikke se hvorfor jeg skal re-oppfinne hjulet.Jeg er helt fornøyd skrive tidtakere, stat maskiner og kontrollfunksjoner for mine behov og deretter forlate grynt arbeid faktisk koding protokollen til en dedikert chip eller enheten.

---- Steve

Det er ikke så vanskelig å skrive din egen.Jeg har gjort suksess på både 8051 og AVR.Bruk en TV IR fjernkontroll mottaksenheten.Gir TTL kompatibel signalet ut og håndterer 40Khz filtrering osv. Koble utgangen til en avbruddsordrelinje pin.Set int at det skjer på begge pos kanten og neg kanten.Deretter finne varigheten for hvert hi en lo puls inn i en matrise.For avspilling du lest tiden fra matrisen.Den første posten bør være "på".Holde produksjonen ført på for denne gangen og deretter av for tiden i neste posten i tabellen.Du bør modulate utdataene på 40Khz.Dette kan gjøres ved en tidtaker i CPU eller ekstern maskinvare.Det hjelper hvis dataene kan først sendes til en PC kan du "rense opp", slik at den tar opp mindre lagringsplass, men dette er valgfritt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back