USB data mangler

A

ashugtiwari

Guest
Hei alle,
Jeg bruker at89c51 UC til comuunicate til PC via USB i isokrone modus.Hvis jeg kobler til samme USB-vertskontrolleren min enhet og andre enheter (i koblet web cam fungerer i bulk-modus), USB-pakker grtting bommet.Er dette problemet er om båndbredde av USB eller noe annet.Vennligst svar.Ved måten både enheten jeg brukte fungerer i full fart.Takk på forhånd.

Ashutosh

Hei!
Du må gi noen flere detaljer om situasjonen ...
Hvor nøyaktig enheten mangler?Bare ubesvarte noen pakke eller er helt tapt fra USB-bussen?

Er du sikker på at USB-kameraet bruker Bulk?Det
er ikke typisk for ekte video
og lyd ...
Også hvis det er Bulk deretter Dette må ikke forstyrre enheten!Av USB-spesifikasjonen Bulk overføringer gjøres bare når det er nok BUS gratis bindwidth, så du må ikke motta noen video eller lyd hvis Isohronous enheten sender mye data ...
Men jeg tror kameraet bruker Isohronous også ...Så hva er skjedd vi deg cannect enheten din (det er ikke noe annet på USB-bussen) ...Host spør enheten for nødvendig Iso data ...USB spec.5.6.1 sier
"En endepunktet i en gitt konfigurasjon for en isokrone pipe angir den maksimale størrelsen datadel at den kan sende eller motta. USB System Software bruker denne informasjonen under konfigurasjonen for å sikre at det er tilstrekkelig buss tide å ta hensyn til den maksimale datadel i hver ( mikro) ramme. Hvis det er tilstrekkelig buss tid for maksimalt datadel, konfigurasjonen er etablert,
og hvis ikke, konfigurasjonen er ikke opprettet. "
Så det
vil være ok forårsake all båndbredde er gratis nå ...

Nå kan koble 2-nd enheten ...Hvis det er Bulk - det må ikke problemet ...Isohronous prioriteres over Bulk og enheten vil fortsette å fungere riktig ...

Hvis 2-nd enheter Iso igjen - at problemet oppstår ...Ved spesifikasjon HOST må forkaste andre enheten konfigurasjonen hvis det ikke nok båndbredde, men det
er også mulig Host å bestemme seg for å be enheter igjen for alternativ konfigurasjon for å passe deres behov ...og jeg tror at her faktisk enheten mister båndbredde ...Du kan feilsøke og kom gjør HOST assing du ny konfigurasjon?

Dessuten
er det mulig disse droppet pakker for å gå tapt på grunn av CRC error for eksempel!
Hvor mye pakkene har gått tapt?

Hilsen!

Og ikke glem hjalp meg hvis jeg hjalp deg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back