USB-grensesnitt

M

MSRA

Guest
er USB-grensesnitt holdning ....?

plz dele noe av materialet på dette ...

hva du mener er mulig? "selvfølgelig er det, var ikke det mulig hadde vi USB-enheter!
hva er enheten som du vil grensesnitt med USB, har du MCU / FPGA / UART eller RS232/485 eller feltbuss / PLS eller ethernet eller hva?hva er hastighet, trenger du bulk, isokrone eller avbryte ,....

Jeg bare spør hvordan det er holdning ...
jeg dont vite noen ting om det ....

lyke før parallellport grensesnitt u trenger å vite noe pin konfigurasjon noen programmering kommando ... etc. ..

så ho w usb-porten kan gjøres ....
søk i google, men kan ikke finne noe nyttig materiale ....

jeg håper det u forstå

hei,

Er du spør hvordan du skal sende data til USB-porten fra PC eller du ønsker å motta data fra enheter som er koblet til PC?

vær klarMed hilsen
S. Rajesh Kumar

Egentlig jeg er veldig beginer i dette feltet ... og vil bare vite om det ...

så kanne u fortelle meg eller gi meg noe materiale eller henvise meg noen bok ..

Jeg vil vite om begge ... mottar data fra enheten og sende fra PC?

hei,

USB fullstendig av Jan Axelson er en god bok å starte.den dtails av denne boken er tilgjengelig på linken nedenfor

http://www.lvr.com/usbc.htmØnsker deg en lykkelig læring.

Med hilsen
S. Rajesh Kumar

MSRA lytte, USB-buss er et svært komplekst bussen ikke engang sammenlignes med RS232 eller parallellporten.Hvis du ikke engang herre i parallell og seriell RS232 porter.du trenger for å mestre dem før noe annet.Hvis du vet parallelle og RS232 godt nok, og du vil lære USB gå til www.beyondlogic.org og laste USB i et nøtteskall og lese den to ganger (minst).kan du også finne mye informasjon om RS232 og parallell-porter der.
Best,

Hei,

Først av alt du sier du skal implementere USB host eller USB-enhet.Hvis du implementere USB-enheten kan du bruke MAX3420E (USB Peripheral kontroller med SPI grensesnitt).Det er mange RS232 til USB-omformere også tilgjengelig.For USB-vert for ISP1161 kan brukes.Eller du kan finne mikrokontrollere med innebygd USB Devce / Host / OTG

Jeg finner den grunnleggende forståelsen av RS232-grensesnittet er svært viktig.
Hvis du allerede vet RS232, kan du prøve å FT232 IC chip.
FT232 konverterer RS232 til USB.

USB er mer komplisert enn RS232.
Imidlertid er det utviklingsarbeidet for USB ikke altfor vanskelig,
fordi det er mange eksempler og klare løsninger rundt.

For meg, jeg foretrekker å bruke USB mikrokontroller fra microchip, 18F4550 for eksempel.
Det finnes nok av eksempler rundt.
Skrive kode fra scratch tar mye lenger tid.

http://www.siongboon.com/projects/2006-03-06_serial_communication/

Hilsen,
Siong Boon

Hi everyone,

Jeg har et prosjekt å gjøre med usb-grensesnitt.Jeg trenger å grensesnittet FPGA ombord med kameraet evaluering bord via usb daughterboard.Jeg forstår ikke hvordan du gjør tilkopling.

noen referanser eller noe som kan hjelpe meg å gjøre prosjektet.her er min e-postadresse: johnny200584 (at) hotmail.com

Best wishes.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back