USB til parallell for JTAG programmerer

H

hahalcs

Guest
Hei, så vidt jeg vet USB til Prallel converter som er tilgjengelig i markedet er faktisk ikke ligner på arven LPT parallellporten. http://www.vztec.com.hk/product_show.asp?id=73 Jeg har prøvd å bruke omformer sammen med Altera ByteBlaster II (JTAG) som ikke klarte å bli oppdaget i Altera Quartus II . For tiden er jeg prøver å DIY en FET programmerer for TI MSP430 siden en USB-programmerer fra TI koste rundt $ 99. Det ville være fint noen kunne hjelpe. Takk Takk! :)

USB til parallelle omformere er konstruert for å fungere med skrivere. Ingen omformer vil arbeide for programmerere. Du må gå for enten serie-eller USB-støttede programmerere Nandhu

Trenger skjematisk med konverterer USB til LPT med Atmega ...... Takk

Ja jeg har prøvd disse også, men de fungerer ikke sammen med programmerere. Du kan bruke en PCI (eller PCIe) Parallell port-kort, kjøpte jeg den fra ebay (mine har en parallell og 2 serielle porter, den bruker moschip 9835 IC). Jeg bruker det sammen med Xilinx ICE, avrdude eller ponyprog og nylig med byteblasterMV men i dette tilfellet er det litt vanskeligere. For byteblasterMV (II vil være den samme) det kan bare fungere smertefritt (alle andre programmerere kan også arbeide i VMware i virtuelle operativsystem som er installert), må du åpne maskinvare egenskapene som vedlagte foto og deretter skrive ned denne driveren navn. Deretter åpner du Registerredigering (regedit) og gå til adressen oppgitt og endre parport (som er standard driver for pc med LPT) navn med kortet ditt sjåfør navn ( nmpar [/ B ] i mitt tilfelle). Jeg fant ut at veien i internett, foreslår de å endre alle nøkler (001 002 etc), men jeg fant at CurrentControlSet er nok minst i en enkelt bruker miljø. Alex

Som ofte nevnt ved edaboard, er det en DIY prosjekt for en USB-til-LPT adapter, som lover å etterligne eldre LPT funksjonalitet og dermed å jobbe med parallellporten programmerere og lignende ting. Jeg forsøkte ikke det, fordi jeg har råd til luksusen av en bærbar utstyrt med arven LPT og RS232 grensesnitt. Men beskrivelsen høres dyp. Enkelte populære USB-til-LPT adapter chips bør være mulig å fullt ut etterligne en arv LPT port henhold til dataark, men tydeligvis gjorde de leverandørene (eller tredjeparter) ennå ikke klarer å skrive Windows-drivere som utnytter den innebygde funksjoner. Fra USB til Parallel [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back