ustabil på grunn av underlaget jording med bondwire

W

wizardyhnr

Guest
under simulering av en LNA opererer fra 3 ~ 3,5 GHz, jeg finner at stabiliteten i LNA er svært følsom for spole av bondwire som bakken brikken underlaget.hvis det ikke spole over bondwire, deretter LNA fungerer perfekt.Men hvis bondwire spole når 0.4nH, så LNA ikke opprettholde ubetinget stabil og makt få dråper.
så det er veldig viktig å minimere bondwire spole av underlaget bakken.en større pute kan feste flere bondwires og gi liten bondwire spole.Men jeg tror dette er ikke nok.Hvordan kan jeg hindre en mindre bondwire spole?Hva hvis jeg legger til flere substrat bakken pads, som hver kan knytte tre bondwires (da tre putene kan feste ni bondwires)?

Hei, wizardyhnr,

Ja, kunne bondwire være en av grunnene innføre unstability, og det er lett å forklare: bestemte frekvens, blir souce impedansen av input transistor kapasitive, og dermed den reelle delen av inngangsimpedans av LNA blir negative correspondently.Men i noen design, er bondwire uunnværlig, for eksempel for kilde degenerasjon.Det betyr at et slikt problem kan løses i det hele tatt.

Normalt er en bondwire med rundt 1nH akseptabelt.Siden du nevnte at selv 0.4nH er for stor for deg, må du kanskje sjekke underlaget parasittisk kapasitans og gjøre noen enkle regnestykke for å bekrefte.

Vil dette kunne hjelpe deg litt,

Ruri

Legge severalbond ledninger i parallell er standard løsning for å minimere induktans.En obligasjon ledning har en induktans på ca 1 nH / mm lengde, så fire bondwires parallelt vil gi om lag 0,25 nH.

Ruritania skrev:

Hei, wizardyhnr,Ja, kunne bondwire være en av grunnene innføre unstability, og det er lett å forklare: bestemte frekvens, blir souce impedansen av input transistor kapasitive, og dermed den reelle delen av inngangsimpedans av LNA blir negative correspondently.
Men i noen design, er bondwire uunnværlig, for eksempel for kilde degenerasjon.
Det betyr at et slikt problem kan løses i det hele tatt.Ruri

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back